در ادامه انفجارهای تروریستی در افغانستان وقوع یک انفجار انتحاری در یک مدرسه دینی در ولایت سمنگان دست کم ۳۵ کشته و ۲۷ مجروح بر جای گذاشته است که پیش‌بینی شده افزایش یابد. علی رغم ادعاهای گروه طالبان مبنی بر این که دولت موقت آنها امنیت را برای افغانستان به ارمغان آورده است و تروریست‌ها […]

در ادامه انفجارهای تروریستی در افغانستان وقوع یک انفجار انتحاری در یک مدرسه دینی در ولایت سمنگان دست کم ۳۵ کشته و ۲۷ مجروح بر جای گذاشته است که پیش‌بینی شده افزایش یابد.

علی رغم ادعاهای گروه طالبان مبنی بر این که دولت موقت آنها امنیت را برای افغانستان به ارمغان آورده است و تروریست‌ها دیگری جایگاهی در این کشور ندارند طی یک سال گذشته ده‌ها عملیات تروریستی در افغانستان به وقوع پیوسته که بر اثر آنها صدها نفر از ملت مظلوم این کشور کشته یا زخمی شده‌اند در جدیدترین مورد از این حملات انتحاری دیروز منابع خبری در ولایت «سمنگان» از وقوع انفجار در بین نمازگزاران مدرسه دینی «جهادیه» شهر «ایبک» خبر دادند. شماری از منابع علت این انفجار را حمله انتحاری و شماری دیگر نیز انفجار ناشی از مواد منفجره عنوان کردند.منابع در بیمارستان ولایتی سمنگان نیز می‌گویند پس از این انفجار ۳۵ کشته و ۲۷ زخمی به این بیمارستان انتقال داده شده‌اند. به گفته‌ مسئولان محلی تمام قربانیان این حمله دانش‌آموزان این مدرسه دینی و اطفال خردسال هستند.تاکنون هیچ فرد و هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، داعش مسئولیت چند انفجار مرگبار در افغانستان را برعهده گرفته است.
انفجار تروریستی در کویته پاکستان
در پاکستان همسایگی افغانستان نیز دیروز انفجار انتحاری در منطقه‌ای از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان‌، دست کم سه کشته و دهها مجروح برجای گذاشت. گروه تروریستی موسوم به «تحریک طالبان پاکستان» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های پاکستان، هدف اصلی این حمله تروریستی، یک دستگاه کامیون گشت نظامی حامی نیروهای پلیس بوده است. دو نفر از جان باختگان این حمله از نیروهای پلیس هستند. همچنین ۳۰ نفر دراین حمله مجروح شدند که دست کم ۲۰ نفر از آنها از نیروهای پلیس هستند. گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که اخیرا تهدید کرده بود حملات خود در سراسر این کشور را بار دیگر از سر خواهد گرفت، بلافاصله مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده گرفت.گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که از خردادماه امسال وارد آتش‌بس با دولت اسلام‌آباد شده بود، اکنون به این پیمان پایان داده و به تازگی رسما تهدید کرده است که حملات این گروه در سراسر پاکستان از سر گرفته می‌شود.«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد از لغو آتش بس طالبان پاکستان با دولت اسلام آباد ابراز تاسف کرده است.