«شغلت چیست؟» سؤال عجیب نخست‌وزیر انگلیس از یک کارتن‌خواب نخست‌وزیر انگلیس که حین بازدید از یک مؤسسه خیریه از یک مرد بی‌خانمان پرسیده بود

«شغلت چیست؟» سؤال عجیب نخست‌وزیر انگلیس از یک کارتن‌خواب
نخست‌وزیر انگلیس که حین بازدید از یک مؤسسه خیریه از یک مرد بی‌خانمان پرسیده بود «شغلت چیست؟» از بابت درک نکردن وضعیت مردم عادی کشورش با انتقاداتی مواجه شده است.

«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس که پیشتر به عنوان یک بانکدارِ شرکتِ «گلدمن ساکس» کار کرده است و یکی از ثروتمندترین افراد «بریتانیا» نیز محسوب می‌شود، در حال صرف صبحانه در یک سرپناهِ مخصوص بی‌خانمان‌ها در لندن بود که به گفت‌وگو با یک مرد بی‌خانمان مشغول شد. گویا سال‌ها زندگی در رفاه و همچنین سال‌ها در فضای بسته سیاست محصور بودن، ذهنِ این بانکدار سابق و نخست‌وزیر لاحق را از واقعیت‌های اجتماعی بیگانه کرده که همین گفت‌وگوی او با این فرد بی‌خانمان این حقیقت را تا حدی نمایان می‌کند.
سوناک در بخشی از گفت‌وگویش با این مرد بی‌خانمان همچنان که به او یک ظرف حاوی سوسیس، نان تست و تخم مرغ می‌داد، پرسید: «آیا مشغول به کاری هستید؟ شغلت چیست؟» آن مرد هم پاسخ داد: «خیر من بی‌خانمان هستم. من در واقع یک شخص بی‌خانمان هستم.» پرسش عجیب ریشی سوناک از این مرد بی‌خانمان بعد از آن مطرح شد که این مرد از نخست‌وزیر انگلیس پرسید آیا او دارد اقتصاد را سر و سامان می‌دهد؟
این گفت‌وگوی کوتاه اما واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. آن‌طور که ایسنا نوشته، «آنجلا رینر»، معاون رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس، در ضمنِ انتشار ویدیویی از این گفت‌وگوی عجیب در توئیتر آن را «ناراحت‌کننده» خواند. همچنین «بیل استرسون»، قانونگذار دیگر حزب کارگر انگلیس، ریشی سوناک را فردی «بی‌خبر از مردم» توصیف کرد؛ زیرا آن کارتن خواب نگون بخت از شغل و کاری داشت، کارتن خواب نمی‌شد.
اخراج برادر فاسد پادشاه از کاخ
خبر دیگر از انگلیس آن‌که براساس گزارش روزنامه «سان»، در پی رسوایی‌های اخلاقی‌ شاهزاده «اندرو» و ارتباطاتش با «جفری اپستین» پدوفیل آمریکایی، پادشاه تازه به قدرت رسیده انگلیس، «چارلز سوم»، این برادر کوچک‌ترش را از کاخ باکینگهام بیرون‌انداخته است. شاهزاده‌اندرو
۶۲ ساله که به «دوک یورک» معروف است و سومین فرزند «الیزابت دوم» ملکه پیشین انگلیس به شمار می‌رود، اکنون اجازه نخواهد داشت در اقامتگاه سلطنتی باکینگهام در لندن دفتر داشته باشد و همچنین نمی‌تواند از آدرس پستی آن استفاده کند.