با حضور رئیس و اعضای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران، دومین جلسه این کمیته در محل خانه احزاب ایران برگزار شد.

دومین جلسه کمیته بین الملل خانه احزاب ایران برگزار شد

با حضور رئیس و اعضای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران، دومین جلسه این کمیته در محل خانه احزاب ایران برگزار شد.

در این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید برگزارگردید، فرید شهاب عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب ایران، با عرض تسلیت شهادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر،با ذکر جملاتی در مدح زینب کبرا صلی الله این بانوی امین و بزرگوار اسلام را سرلوحه تمام ارزش ها به ویژه در پاسداری از حیا وعفت برشمرد و خاطرنشان ساخت آن حضرت در سخت ترین شرایط از کربلا تا شام جز خداوندبرکسی تکیه نکرد.

وی همچنین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر این ایام را یادآور پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رهبری بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: آنچه که امروز به عنوان درختی تنومند در جهان خودنمایی می‌کند مرهون خون شهدای عزیز است که با نثار جان خود آن را تحکیم بخشیدند.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی، تدابیر و رهنمودهای اندیشمندانه مقام معظم رهبری در فتح قله های ترقی و پیشرفت انقلاب و کسب دستاوردهای شگرف و تاریخ‌ساز ایران اسلامی را از جمله برکات این نظام الهی عنوان کرد.
شهاب در ادامه این جلسه با تشریح آیین نامه مربوط به فعالیت کمیته بین الملل خانه احزاب ایران، تعداد اعضا، برگزاری جلسات طبق تقویم زمانبندی شده، انتخاب نایب‌رییس اول و دوم، دبیر کمیته و… توضیحات مبسوطی را بیان نمود.

ایشان همچنین با اشاره به جمع بندی طرح ها و برنامه های اجرایی پیشنهادی کمیته بین الملل احزاب ایران جهت طرح در شورای مرکزی خانه احزاب کشور خاطرنشان ساخت: مطالب مهم و کارشناسی شده ای را در این قالب آماده نموده ایم که متعاقباً در جلسات آتی شورای مرکزی خانه احزاب مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که امیدواریم با تصویب طرح ها و پیشنهادات ارائه شده اقدامات موثری در راستای فعالیت احزاب در حوزه بین الملل در دوره جدید خانه احزاب ایران و به ویژه در کمیته بین المللی خانه به سرانجام برسد.

در ادامه مهندس سید مهدی نبی زاده، معاون سابق وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو طی سخنانی در خصوص تعامل احزاب گفت: ما لازم است بتوانیم تعامل احزاب را با خانه احزاب ایران به خوبی دنبال کنیم و این مهم میسر نمی گردد مگر با همدلی و وفاق در راستای منافع ملی کشور.
مشاور اجرایی رئیس خانه احزاب افزود: آنچه به نظر مهم است، دستیابی به شناخت از احزاب سایر کشورها و چگونگی برقراری ارتباط با آنها است و لازم است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و اینکه آیا خانه احزاب ایران می‌تواند این ارتباط را برقرار کند را نیز مورد توجه قرار دهیم.
وی در ادامه اظهارداشت: اکثریت قریب به اتفاق احزاب در سایر کشورها دارای کرسی در مجالس خویش هستند و در کابینه نیز نقشی پررنگ دارند که بدون شک تعامل و ارتباط با آنها و تبادل تجربیات حزبی به ویژه با کشورهای اسلامی و همسو می‌تواند در مناسبات و روابط ما با این کشور ها اثر مثبت ایجاد کند.
مهندس نبی زاده گفت: ایران اسلامی به خاطر تمدن دیرینه در جهان همواره مورد توجه بوده و این امر قطعاً به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی مضاعف گردیده است و امروز اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان در دنیا مورد توجه است، بر همین اساس ما می توانیم احزابمان را نیز به دنیا معرفی کنیم از اینرو برگزاری سمینارها، همایش‌ها و….. با حضور و مشارکت احزاب کشورهای اسلامی و همسو حائز اهمیت است.
وی در پایان با اشاره به حضور خویش به عنوان سفیر ایران در هندوستان شمه ای از دستاوردها و اقدامات این کشور به ویژه در حوزه احزاب را نیز تشریح نمود.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه با توجه به وقوع زلزله شدید در کشورهای ترکیه و سوریه و جان باختن و مصدومیت شماری از ساکنان این مناطق، حاضرین در جلسه کمیته بین الملل خانه احزاب ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان برای مصدو مان این حادثه آرزوی شفا و سلامتی نمودند.

در پایان با نظر اعضای کمیته بین الملل خانه احزاب ایران، آقایان سیدمحمد مرد از سازمان معلمان ایران و علیرضا رازقی از جمعیت جوانان انقلاب اسلامی به عنوان نواب اول و دوم و آقای حمید یزدانیان از سازمان رهروان فردا به عنوان دبیر کمیته بین الملل خانه احزاب ایران انتخاب شدند.