با تشدید بحران اصلاحات قضایی و اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که تحلیل دبیرکل حزب‌الله لبنان از نزدیک بودن فروپاشی اسرائیل درست بود...

با تشدید بحران اصلاحات قضایی و اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که تحلیل دبیرکل حزب‌الله لبنان از نزدیک بودن فروپاشی اسرائیل درست بود.
بحران در پی بحران در اراضی اشغالی کار را به جایی رسانده که دائم هشدار در مورد فروپاشی رژیم آپارتاید اسرائیل از درون خود این رژیم و از زبان مقامات رسمی این رژیم به گوش می‌رسد. روشن است برای تحلیلگر تیزبین و مبارز خستگی‌ناپذیری چون «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، که موی خود را در مبارزه دائم با این رژیم سپید کرده، درک این واقعیت چندان هم دشوار نیست. آنها که شمی چنان تیز هم ندارند، بوی فروپاشی رژیم اسرائیل را حس می‌کنند، چه برسد به آنان که در خشت خام حقایق را می‌بینند. در همین رابطه «الون بن داوید»، تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شرایط موجود در «اسرائیل» را به درستی تحلیل می‌کند. بن داوید گفت: «هر کسی که به ما نگاه کند، می‌فهمد جامعه اسرائیل از هم پاشیده است.» آن‌طور که ایسنا نوشته است، این تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «دشمنان اسرائیل به دلیل اتفاقاتی که در داخل جامعه اسرائیل در حال وقوع است، تشویق می‌شوند.» چند ساعت پیش از بیان شدن این اظهارات یکی از تحلیلگران نظامی صهیونیست در مصاحبه با روزنامه عبری «هاآرتص» گفته بود که اظهارات سید حسن نصرالله در مورد فروپاشی این رژیم اشتباه نیست. «عاموس هرئیل»، تحلیلگر امور نظامی در مصاحبه با این روزنامه گفت دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیراً دو سخنرانی داشت که در آن سخنرانی‌ها نظریه خود موسوم به «خانه عنکبوتی» در مورد ضعف رژیم اسرائیل مطرح کرد. طبق گفته‌های عاموس هرئیل، سید نصرالله برای اولین بار این نظریه را پس از عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ماه می ‌سال ۲۰۰۰ اعلام کرد. هرئیل ادامه داد، اکنون نیز سید حسن نصرالله پیش‌بینی می‌کند که شکاف داخلی در رژیم اسرائیل منجر به فروپاشی این رژیم خواهد شد، به طوری که رژیم اسرائیل دیگر هشتادمین سالگرد تشکیل خود را نخواهد دید.