شمار قربانیان یورش شبه‌نظامیان گروه «واکنش سریع» به یک روستا در استان الجزیره در مرکز سودان از مرز ۱۸۰ کشته فراتر رفته است

کشتار وسیع روستاییان در استان الجزیره سودان

شمار قربانیان یورش شبه‌نظامیان گروه «واکنش سریع» به یک روستا در استان الجزیره در مرکز سودان از مرز ۱۸۰ کشته فراتر رفته است.
از زمان شروع درگیری‌‌ها بین ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور و گروه «واکنش سریع» به سرکردگی «محمد حمدان دوقلو» ملقب به «حمیدتی» از‌آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸ میلیون نفر آواره شده‌اند. این بحران امنیتی و اجتماعی روز به روز نیز بدتر می‌شود. در جدیدترین موج درگیری‌ها رسانه‌ها گزارش دادند که ده‌ها نفر در مرکز این کشور توسط نیروهای واکنش سریع قتل عام شده‌اند!
مهر در این باره به نقل از الجزیره نوشت، وزارت خارجه سودان دیروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعداد قربانیان حادثه روستای ود النوره در استان الجزیره به بیش از ۱۸۰ نفر رسیده است.» از سوی دیگر، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت سودان اعلام کرده است نیروهای مسلح به نبرد خود علیه این نیروهای شبه نظامی ادامه می‌دهند و هیچ مذاکره‌‌ای با کسانی که مرتکب چنین جنایاتی علیه مردم سودان شده‌‌اند، وجود ندارد. این در حالی است که پیش‌تر کمیته مقاومت سودان اعلام کرده بود که حمله نیروهای واکنش سریع در مرکز این کشور ۱۰۰ کشته در پی داشته است. بر اساس این گزارش نیروهای واکنش سریع پس از کشتار مردم این روستا را غارت کردند. نیروهای واکنش سریع از ۲۰۲۳ کنترل چند شهر استان الجزیره از جمله شهر «ود مدنی» را به دست گرفته‌اند.