با نابودی کشاورزی سنتی کشورهاآمریکا مواد غذایی دنیا را تحت تسلط خود در می آوردمونسانتو نام شرکتی آمریکایی است که دستور دارد از طریق کنترل دانه، تولیدات جهانی مواد غذایی را تحت تسلط خود در آورد.به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «فورث مدیا» در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از طریق شرکت های خود درصدد فروش […]

با نابودی کشاورزی سنتی کشورها
آمریکا مواد غذایی دنیا را تحت تسلط خود در می آورد
مونسانتو نام شرکتی آمریکایی است که دستور دارد از طریق کنترل دانه، تولیدات جهانی مواد غذایی را تحت تسلط خود در آورد.
به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «فورث مدیا» در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از طریق شرکت های خود درصدد فروش دانه های اصلاح شده ژنتیکی به کشورهای آسیایی است. براساس این گزارش، مونسانتو یک شرکت معمولی فروش دانه نیست. به این شرکت دستور داده شده است که از طریق کنترل دانه، تولیدات جهانی مواد غذایی را تحت تسلط خود درآورد. این شرکت موظف است همه سازمان های مواد غذایی طبیعی را آلوده کند و همچنین همه سنت های کشاورزی در جنوب آسیا را نابود سازد.

 

دانه های اصلاح شده ژنتیکی تبدیل به سلاح های کشتار جمعی شده اند. مقامات دولتی به منظور «توسعه کشاورزی» به وسیله مهندسی ژنتیک «آژانس توسعه بین المللی آمریکا» و شرکت مونسانتو را دعوت به همکاری کرده اند و با این جهالت خود باعث نابودی دام ها و انسان های کشور خود خواهند شد. آلودگی که به اکوسیستم کشورها وارد شده است برای همیشه باقی خواهد ماند.
البته مردم از این مسئله آگاه نیستند که دانه های اصلاح شده ژنتیکی برای آمریکا ارزش نظامی دارد: این دانه ها نه باعث افزایش محصول می شود، نه ارزش غذایی مواد را بالا می برد و نه هزینه تولید را برای کشاورزان کاهش می دهد. ایده کنترل ژنی و مشتقات آن کاربردهای نظامی دارد و به طراحان دولت آمریکا کمک نموده است تا راهبردهای نظامی متفاوتی را به کار گیرند. مونسانتو گروهی از مشاوران را استخدام کرده است تا بر روی راهبرد کنترل مواد غذایی دنیا به بحث و بررسی بپردازند و به آن ها گفته شده است که تنها با تحت کنترل درآوردن قوانین دولتی می توانند موفق شوند. مدیران مونسانتو آگاه بودند که می توانند همه جوانب تصمیم گیری ها را در دست بگیرند چراکه از حمایت دولت آمریکا برخوردار هستند.
به عنوان مثال، همان طور که مقررات مربوط به کاشت دانه را در آمریکا تحت کنترل خود درآوردند، توانستند بر روی قوانین کشور هند مسلط شوند و تقریبا قوانین کشورهای اروپایی را در دست گرفتند. فرماندهان نظامی آمریکا دقیقا پس از اشغال عراق دستور دادند که کشاورزان عراقی فقط دانه های مونسانتو را در مزارع خود بکارند.
مونسانتو یک شرکت معمولی فروش دانه نیست. این شرکت موظف است همه سازمان های مواد غذایی طبیعی را آلوده کند و همچنین همه رسوم بهداشتی در جنوب آسیا را نابود سازد.
نقش اصلی «آژانس توسعه بین المللی» نفوذ به ساختار اجتماعی، اقتصادی کشورها است تا همانند موریانه یکپارچگی ملی جوامع را از درون نابود سازد و استقلال کشورها را تضعیف کند. زمانی که این آژانس با شکست مواجه می شود، حمله ارتش نظامی آمریکا آغاز می گردد.
شرکت مونسانتو در قبال فروش مواد شیمیایی سرطان زای «بی فنیل چند کلری»، که عامل نارنجی نامیده می شود و در سرتاسر ویتنام پخش گردید، مسئول است. این شرکت برای فروش ترکیبات «گلیفسات» که در دانه های اصلاح شده ژنتیکی به کار می روند مقصر است. دکتر «دان هابر»، در گفت وگویی با دکتر «مرکولا» اظهار داشت که ترکیبات «گلیفسات» باعث ازبین رفتن مواد مورد نیاز گیاهان در خاک می شود. این ترکیبات باعث می شوند که مواد غذایی بسیاری از خواص خود را از دست دهند و در نتیجه سطح سلامت مواد غذایی کاهش خواهد یافت. این ترکیبات همچنین گیاهان را در برابر بیماری ها و آفت ها آسیب پذیرتر می کنند.

منبع: روزنامه کیهان – ۲۵ خرداد – صفحه ۱۵