دومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با استقبال گسترده اعضا جامعه و حامیان تغذیه سالم با شعار “احیای تمدن اسلامی – اصلاح الگوی مصرف –  تحقق جامعه ای سالم” برگزار گردید.سالن همایش های کانون پرورش فکری در خیابان حجاب صبح جمعه یازدهم اسفند ماه پذیرای بیش از ۱۱۰۰ نفر از اعضا و حامیان […]


دومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با استقبال گسترده اعضا جامعه و حامیان تغذیه سالم با شعار “احیای تمدن اسلامی – اصلاح الگوی مصرف –  تحقق جامعه ای سالم” برگزار گردید.
سالن همایش های کانون پرورش فکری در خیابان حجاب صبح جمعه یازدهم اسفند ماه پذیرای بیش از ۱۱۰۰ نفر از اعضا و حامیان جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران بود.
دراین نشست که با حضور برخی از صاحب نظران عرصه علم و سیاست برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران ۱۵ دقیقه به صورت تلفنی و مستقیم برای حضار سخنرانی نمودند .

آقای دکتر روازاده دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران گزارش کاملی از فعالیت های ۴ سال اخیر جامعه ارائه نمودند و انتخابات شورای مرکزی جامعه با نظارت مستقیم نمایندگان محترم وزارت کشور انجام شد و از میان آراء ۷۰۰ نفری که حق رأی داشته و آرای خود را به صندوق انداختند افراد ذیل به ترتیب تعداد آراء برای شورای مرکزی جامعه انتخاب شدند:
۱-    خانم شکیبا محبی تبار
۲-    آقای سعید منوری رضایی
۳-    آقای احمد ناجی زواره
۴-    آقای فرید شهاب
۵-    آقای سید احمد میر مرشدی
۶-    آقای محمد ابراهیمی
۷-    آقای مهدی رهجو
۸-    آقای حسین امامی
اعضای علی البدل شورای مرکزی:
۱-    آقای منصور بختیاری
۲-    آقای امیر آتشی
۳-    آقای رضا صوفی آبادی
بازرسین منتخب به ترتیب تعداد رأی:
۱-    آقای سید نورالدین یوسفی
۲-    آقای سید محمد حسن حاجی محمدی
عضو علی البدل:
۱-    آقای غلامحسین مهدی زاده سرابی
مراسم بعد از قرائت بیانیه پایانی (که در ذیل این خبر متن کامل آن درج گردیده است) و صرف ناهار (تهیه شده از مواد صد در صد طبیعی) به اتمام رسید.
«اللهم وفقنا لما تحب و ترضی»

==========================================

بیانیه پایانی دومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

“احیای تمدن اسلامی، اصلاح الگوی مصرف، تحقق جامعه سالم”

بسم اللّه الرحمن الرحیم
افرءیتم ما تحرثون. ءانتم تزرعونه ام نحن الزارعون. آیا می دانید چه می کارید؟ آیا شما آن تخم را رویانیدید یا ما؟ (واقعه ۶۴-۶۳)
درود و سلام بر رسول مکرّم اسلام و خاندان پاک او،که بذر ایمان و معرفت و زندگی متعالی را در وجود انسان ها افشاندند و با خون خود آن را آبیاری نمودند.
تحیّت و رضوان خدا بر امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهدای والامقام که زیستن شرافتمندانه را مُنادی گشتند و عزّت و سربلندی ایران اسلامی را فریاد برآوردند.
اینک ما در حسّاس ترین مقطع تاریخ بشریّت، یعنی روزگار غیبت امام عصر، ارواحنا له الفداء و در گُهربارترین سرزمین جهان، که سرافرازانه پرچم انتظار را دردست نگه داشته است، پرچم حمایت از کشاورزی را مفتخرانه بالا گرفته ایم تا از میان همه مشاغل و فرصت ها و اقشار جامعه، در جهت توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بخش کشاورزی کشور در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می داریم. ضمن شکر گزاری به درگاه ایزدی، بر موارد زیر میثاقی دوباره می بندیم تا باروحیه ای مضاعف و توانی افزون تر، با حمایت کامل از تولید ملى در بخش کشاورزی و حمایت از کار و سرمایه‏ ایرانى به سمت خودکفایی  قدم برداریم.
۱٫    نیاز امروز کشور عزیزمان ایران اسلامی به وحدت، انسجام و همبستگی ملی بیش از هر زمان دیگری است. ما اعضای جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران معتقدیم با پیروی از تاکیدات مقام معظم رهبری باید، وحدت و هماهنگی بین همه مسئولین، احزاب و نیروهای معتقد به اصول و مبانی انقلاب اسلامی تقویت و تحکیم یافته و از تفرقه و شکاف های ناشی از گروه گرایی و نفسانیات شخصی و انحصار طلبی جناحی که بزرگترین آسیب را به بنیان مرصوص ملت ایران وارد می کند، پرهیز شود.
۲٫    ما خود را موظف به کوشش در جهت ایجاد انسجام و تعامل بیشتر بین کشاورزان، متخصصین، تشکلها، دست‌اندر کاران و برنامه‌ریزان امور کشاورزی به منظور اعمال مدیریت کارآمد و اعتلای دانش فنی تولیدکنندگان و بهبود کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی در کشور می دانیم.
۳٫    ما در جهت ارتقای دانش سیاسی ومعرفتی شاغلین بخش کشاورزی حداکثر تلاش خود را خواهیم نمود.
۴٫    ما تعامل بین بخشی را ابزاری کارآمد و بسیار ضروری برای کسب توفیقات اهداف جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران دانسته و ضمن گشودن پنجره های تعاملی با سایر حوزه ها و بخش های مرتبط از هرنوع هم افزایی و کُنش‎های مفید و توسعه بین بخشی استقبال می نماییم.
۵٫    ما بر این باوریم که بهره مندی از همه ظرفیّت های کشاورزی در بالاترین سطح آن، باعث نیل به خودکفایی و اعتلای تولید ملی خواهد شد و در این راستا نسبت به شناسایی و جذب امکانات مزبور از سایر سازمان ها، دستگاه ها، حامیان و نیکوکاران اقدام خواهیم نمود.
۶٫    ما در جهت تدوین قوانین کارآمد در بخش کشاورزی و نقد بررسی قوانین و مقررات بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای مناسب به دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر تلاش خواهیم نمود.
۷٫    ما با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ سازی افزایش تولید ملی و ضرورت گرایش مردم به استفاده از کالای ایرانی به عنوان راه توسعه ی اقتصاد کشور و نیز هدایت‌های مکرر ایشان در مورد لزوم صرفه جویی و استفاده ی صحیح از منابع اقتصادی کشور، بررسی و ارائه راهکارهای اجرایی برای اعمال شیوه‌های حمایتی در جهت تقویت تولید کنندگان کوچک بومی و حفظ اشتغال مولد به ویژه در مناطق روستائی و مناطق محروم را از سرفصل های اصلی فعالیت خویش قلمداد خواهیم نمود.
۸٫    ما درجهت تأمین سلامت تغذیه از تولید تا مصرف و رفع موانع موجود با همکاری مراجع ذیصلاح تمام تلاش خود را مبذول خواهیم نمود.
۹٫    ما مطالعه و تهیه طرحهای هدفمند با توجه به حفظ محیط زیست و احیای منابع طبیعی، بهبود تولید و خوداتکائی محصولات کشاورزی را از مهمترین وظایف خود می دانیم.
۱۰٫     ما اخلاص در عمل و توکّل بر خدای متعال و پیروی از ولایت را شروط لازم و ضروری برای موفقیت و تحقق اهداف جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران یافته ایم و حمایت های مسئولین ذیربط را موجب سرعت در عمل و دقّت در حصول نتیجه مطلوب می دانیم.
خدایا! ما بر سرعهد خویش برای خدمت به بندگان عزیز تو ایستاده ایم و در این مسیر صَعب و حسّاس از تو یاری می‎خواهیم.
ما را در ارتقاء بخش کشاورزی ایران عزیز پیروز و موفق بدار.

دکتر حسین روازاده

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران