“تشکل ها بازوی حکومت و بازوی ولایت باید باشند و برای پیشرفت کشور حکومت را کمک کنند“ متن کامل بیانات حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در دومین مجمع عمومی  جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران روز جمعه مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۱۱ الحمد لله والصلاه على رسول الله وآله آل الله روز جمعه روز انتظار است، […]

تشکل ها بازوی حکومت و بازوی ولایت باید باشند و برای پیشرفت کشور حکومت را کمک کنند

متن کامل بیانات حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در دومین مجمع عمومی  جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران روز جمعه مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۱۱

الحمد لله والصلاه على رسول الله وآله آل الله

روز جمعه روز انتظار است، روز آمادگی برای پذیرش عدالت جهانی، اشتیاق برای دیدن دیدار موعود نهایی حضرت ولی‌عصر، امام زمان ارواحنا فداه است و روز عبادت، روز اجتماع، روز نماز جمعه و روز همبستگی عمومی است. در چنین روزی این جمع شما انشاءالله، امیدوارم جمعی باشد مورد رضایت پروردگار متعال و من به شما عزیزان خودم که بخصوص قشر جوان، متدین و ولایی هستید، چند نکته را تذکراً عرض می‌کنم:

مطلب اول اساس سعادت و تکامل در اسلام، ایمان به خدا، دوستی‌ها بر اساس رضای خدا، دشمنی‌ها هم برای خدا، که ما اسم آن را می‌گذاریم تولّی و تبرّی. بنابراین هر نوع تعصبی در هر تشکلی، در هر نهادی، در هر جریانی که بوی خدا نداشته باشد، مفید نخواهد بود.

باید ما اساس را در تحقق احکام نورانی اسلام در جمع خودمان قرار بدهیم و تشکل‌هایمان را به عنوان بازویی برای عملی شدن آرمانهای دینی قرار بدهیم.

نکته دوم این است که خداوند متعال ما را به دو امر دعوت کرده، یکی توحید است: قولوا لا اِلهَ اِلَّا الله‌ تُفلِحوا که توحید علمی، توحید ماورایی، از مجرای ولایت قابل پیاده شدن است. لذا در حدیث قدسی دارد که کَلِمَه لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِیباز خداوند متعال در کنار همه آن روی سکه را فرموده ((ولایت علی بن ابی‌طالب حِصنی فمَن دَخَل حِصنی اَمِنَ مِن عذابی)) بنابراین توحید در ولایت تجلی دارد. کسی که ولایت ائمه علیهم السلام را قبول ندارد یا در غیبت وجود مقدس صاحب عالم، امام زمان ارواحنا فداه، فرمایش ایشان را در مورد فقیه جامع الشرایط که فرمود: أما الحوادث الواقعه فرجعوا فیها إلى رواه أحادیثنادر غیبت ما اگر حوادثی، رخدادهایی، مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی برای شما پیش آمد، مرجع شما آن کسی است که با روایات ما آشنایی دارد و امام زمان فرمودند که آنها حجت من هستند برای شما و من هم حجت الله هستم. پدر ایشان حضرت امام حسن عسکری(ع) فرمودند: فَأَمَّا مَنْ کَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفْسِهِ حَافِظاً لِدِینِهِ مُخَالِفاً لهَوَاهُ مُطِیعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ فَعَلَی العَوامِ أَنْ یُقَلِّدُوهُ اگر فقیهی را پیدا کردید که صیانت نفس دارد، خودش را کنترل می‌کند، بر نفس خودش مالک است و حافظ و نگهبان دین است، بی‌تفاوت نیست، منزوی نیست، دیده بانی می‌کند، نگهبانی می‌کند از مرزهای شرف و اخلاق و دین و کشورهای اسلامی و مطیع مولی خود است، خدا محور است، چنین فقیهی را پیدا کردید که مخالف هوای خودش است، فَعَلَی العَوامِ أَنْ یُقَلِّدُوهُ. طوق تبعیت از او را به گردن خود بیندازید و دنبال او حرکت بکنید.

و نکته بعدی که توصیه اسلام است و بر آن تأکید هم دارد، توحید کلمه است. یعنی یَد واحده بودن، یعنی باهم بودن، یعنی کمک کردن به انسجام، پرهیز از تفرقه و شکاف. رقابتهایی که موجب تشتت افکار عمومی می شود و تعصبات غیر الهی را بر می انگیزد، اینها روا نیست. اما تشکلی که رصد می‌کند کجاها چه کسانی ایجاد نفاق می‌کنند، یک جوری این بهانه ها را از آنها بگیرند. افرادی که با سلاح های غربی نفاق ایجاد می‌کنند، آنها را خلع سلاح می‌کنند. تشکل ها بازوی حکومت و بازوی ولایت باید باشند و برای پیشرفت کشور حکومت را کمک کنند.

این است که وجود نازنین پیغمبر خدا فرمود:اوصیکُم به کَلِمتین: کلمه التوحید و توحید الکلمه به دو کلمه من شما را توصیه می کنم یکی کلمه توحید است؛ فقط خدا محور زندگی شما باشد، آرمان شما باشد و دوم هم توحید کلمه؛ با هم باشید، امروز دنیای کفر دست به دست هم داده و همه جای عالم برای شما آتش روشن کرده، خودتان آتش جان خودتان نباشید، به جان هم آتش نیندازید.

و ما انتظار داریم شما برزگواران با این ایده و درآن مسیر و با تاکتیک های مناسب، انشاءالله رضایت خدا را جلب کنید و بتوانید خدمتی را به این جامعه ارائه کنید.

وَالسَّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَه الله وَ بَرَکاتُه