کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در واکنش به توهین جدید «جان کری» به «ظریف» شکست‌های آمریکا در مقابل ایران را به وی یادآوری کردند. به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس،بتازگی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جمع کارمندان سفارت کشورش در وین گفت رسیدن به توافق تاریخی ۱+۵ و ایران و چگونگی تسلیم شدن وزیر […]

خبرگزاری فارس: آقای کری! شکست مفتضحانه در طبس و اشک‌های تفنگدارانتان را نیز تعریف کنید+تصاویرکاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در واکنش به توهین جدید «جان کری» به «ظریف» شکست‌های آمریکا در مقابل ایران را به وی یادآوری کردند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس،بتازگی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جمع کارمندان سفارت کشورش در وین گفت رسیدن به توافق تاریخی ۱+۵ و ایران و چگونگی تسلیم شدن وزیر خارجه ایرانی‌ها در مقابل قدرت متقاعدکننده آمریکا، خاطرات ارزشمندی برای بازگو کردن در جمع نسل‌های آینده آمریکاست.

این سخن وزیر خارجه آمریکا واکنش کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و موجب شد تا ایرانیان شکست‌های آمریکا در رویارویی با ایران را یادآوری و این کشور استکباری را متوجه جایگاه اصلی خود در برابر قدرت ایران کنند.

 

 

*آقای کری! شکار پهپادتان به دست نیروهای ایرانی را نیز تعریف کنید.

 

*آقای کری! طعم سیلی که ۹ دی از مردم خوردید را نیز تعریف کنید.

 

*آقای کری! شکست مفتضحانه‌تان در صحرای طبس را نیز تعریف کنید.

 

*آقای کری! دستگیری و اشک‌های روان تفنگداران‌تان را نیز تعریف کنید.

 

*آقای کری! گل استیلی و شکست مقابل تیم‌ ملی ایران را نیز تعریف کنید.

 

*آقای کری! پیشرفت‌ ایران با وجود تحریم‌های بی‌سابقه را نیز تعریف کنید.

 

*آقای کری! ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران را نیز تعریف کنید.

 

به گزارش فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ۵ روز پیش در حاشیه سفر به وین برای شرکت در نشست صلح سوریه، با کارکنان سفارت کشورش در اتریش دیدار و خاطره‌های دوران مذاکرات هسته‌ای را برای آنها بازگو کرد.

بر اساس گزارش ویکلی استاندارد، کری که معمولاً در سفر به کشورهای گوناگون، با کارمندان سفارتخانه‌های آمریکا در آن کشورها دیدار می‌کند، در دیدار با کارمندان سفارت وین که شاهد روند مذاکرات ایران و ۱+۵ و اعلام توافق وین بودند، به آنها پیشنهاد کرد که در آینده، خاطرات مربوط به این اتفاق «تاریخی» را برای نوه‌هایشان تعریف کنند.

کری خطاب به کارکنان سفارت گفت: «ما سال گذشته و سال قبل از آن، با نشست‌های بیشماری که اینجا برگزار شد، شما را تحت فشار گذاشتیم. بنابر این شما به واقع بخشی از یک سفر عجیب بودید که به یک نتیجه تاریخی منتهی شد، شما می‌توانید آن را همیشه با خود داشته باشید.»

کری ادامه داد: « … حتی می‌توانید کمی پیاز داغ قضیه را زیاد کنید و برای نوه‌هایتان تعریف کنید که چگونه در یک اتاق نشستید و ظریف را مجبور کردید که در برابر قدرت متقاعدکننده شما، تسلیم شود.»

 

 

منبع:خبر گزاری فارس