ذی الحجه ماه خدا و از شهور محبوب در نظر و دیدگاه حضرت باری تعالی است و به واسطه وجود روزهای بزرگ وسرنوشت ساز در زندگی مسلمانان ازاهمیت بسزایی برخوردار است. چه زیباست دل از خواهش و تمنّیات عالم مادی بریدن و بر مائده آسمانی دوست میهمان شدن و تا اوج قله ی انسانیت پروازکردن […]

ذی الحجه ماه خدا و از شهور محبوب در نظر و دیدگاه حضرت باری تعالی است و به واسطه وجود روزهای بزرگ وسرنوشت ساز در زندگی مسلمانان ازاهمیت بسزایی برخوردار است.
چه زیباست دل از خواهش و تمنّیات عالم مادی بریدن و بر مائده آسمانی دوست میهمان شدن و تا اوج قله ی انسانیت پروازکردن و درمقابل حضرت حق سرخم کردن و بر قادرمتعال توکل کردن. ماه ذی الحجه که سرآغازش، با ازدواج دو گوهر خلقت اولین مسلمانان جهان را ارج می نهیم و همچنین وجود دو «عید» مهمّ اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر (عید ولایت) و روز «عرفه» و خاطره دعای عجیب و بسیار گرانبهای امام حسین(علیه السلام) در عرفات، شکوه و عظمت خاصّی به این ماه بخشیده، و سزاوار است همه مؤمنان از فضای آکنده از معنویّت این ماه غافل نشوند و در خودسازی و تهذیب نفس بکوشند که به پیشرفت های مهمّی نائل می شوند.

gol

همزمان با حلول ماه ذی الحجه
فرشتگان هفت آسمان را آذین بسته اند
تا پیوند خجسته
آب و آینه
ماه با خورشید
نور با نور
را در عرش جشن بگیرند

بانوی آب
نگین آفرینش
در میان هلهله و شور
با جامه ای از نور

می رود تا در کوچه های مدینه همقدم و همسفر
مردی به زلالی آینه
علی مرتضی گردد
و محرم دلتنگی هایش شود

می رود تا معنی عشق را به اوج خود برساند
و ۱۱ یادگار از تبار علی (ع) را در جهان ماندگار کند
و وصلتی فرخنده و میمون را برای همیشه در اولین روز ذی الحجه در تاریخ ثبت نماید.

سالروز وصال خوشبوترین گل های گیتی و حلول ماه پر خیر و برکت ذی الحجه و اعیاد فرخنده آن را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.