جناب آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سلامٌ علیکم؛ با احترام، بدینوسیله موضوعاتی در رابطه با سخنرانی مورخ ۹۵/۰۷/۲۷ حضرتعالی در انجمن علمی سی و سومین کنگره سالیانه روانپزشکان ایران را مشروحاً به شرح ذیل ارائه می داریم: استفاده از واژه سردار که در نظام جمهوری اسلامی قداست خاص داشته و به […]

جناب آقای هاشمی

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

سلامٌ علیکم؛

با احترام، بدینوسیله موضوعاتی در رابطه با سخنرانی مورخ ۹۵/۰۷/۲۷ حضرتعالی در انجمن علمی سی و سومین کنگره سالیانه روانپزشکان ایران را مشروحاً به شرح ذیل ارائه می داریم:

  • استفاده از واژه سردار که در نظام جمهوری اسلامی قداست خاص داشته و به فرماندهان و پرچمداران نظام اطلاق می گردد، نباید به عنوان ابزار تمسخر دولتمردان وابسته به حکومت قرار گیرد و این تمسخر جز آلت دست دشمن بودن به جز تغذیه رسانه ای چیز دیگری نمی تواند باشد.
  • جناب آقای وزیر: آیا شما معنی کلمات عنوان شده خود را می دانید؟ یا مطالب فوق را بصورت دیکته ای و یا در قالب متن سخنرانی برای شما آماده نموده اند؟!

الف- سردار عَلَم (در معانی عام جامعه) به حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در معانی خاص به رهروان آن حضرت و هر کسی که پرچمدار نظام جمهوری اسلامی است اطلاق می شود (در رأس آن مقام معظم رهبری (حفظه ال…) و سران حاکمیت نظام می باشند)  آیا تمسخر و کنایه به کسی که نوحه می خواند و رئیس جمهور و مسئولان را زیر سوال می برد و جفای بزرگی به قشر روضه خوان، واعظ و … امام حسین (ع)) نبوده و مخالفت آشکار با ابراز عزاداری برای حضرت سیدالشهداء(ع) (که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأکید بر برگزاری با شکوه این مجالس می نمایند) نمی باشد؟

با توجه به اینکه جنابعالی از خوبان و سادات می باشید به این نکته اندیشیده اید که مشاورین و یا کسانیکه متن سخنرانی شما را آماده نموده اند، با اغراض سیاسی، دینی و حمله و هجمه به مبانی دینی (خصوصاً شیعی) و نظام جمهوری اسلامی پایه میدان گذاشته و شما را در نوک پیکان قرار داده اند؟ مع الأسف اگر شخص خاصی مخاطب حضرتعالی است  بدون اغماض معرفی و به قول امام خمینی (ره) اگر دیدید کسی در لباس روحانیت دزدی کرد نگویید آخوند دزد! بلکه بگوئید دزدی است که لباس آخوندی پوشیده است؟!!

ب- در خصوص سردار حرم نیز که در لفظ عام به حضرت ابوالفضل العباس(ع) و بعد از آن به حضرت زینب (س) گفته می شود و در معنی و شرایط امروز نظامی به سرداران مدافع حرم گفته می شود تمسخر آن نیز موجب خشنودی دشمنان نظام در حوزه سیاسی و مذهبی می شود، که عنوان مطالب فوق از زبان سرباز و مسئول جمهوری اسلامی، ظلم به انقلاب و انقلابیون است.

ج- در خصوص سردار قلم، به صاحبان اندیشه در حوزه های مختلف علمی و مذهبی، دینی، دانشگاهی و … خلاصه می شود و هر کسی که با اندیشه بوده و اقدام به قلم فرسایی می نماید که البته لفظ سردار قلم خاص به شهید آوینی نیز اطلاق می گردد.

مع الوصف: جناب آقای وزیر با یک جمله خود، آب در آسیاب دشمن نظام و اسلام ریخته اید که خود تعقل در بیان کلمات ارایه شده و در جمع متفکران را می طلبد!! خلاصه با تمسخر ظالمانه نهضت عاشورا و حرکت انقلاب اسلامی و … را زیر سوال برده و در مسیر دشمنان اسلام و نظام قدم برداشته اید که امید اصلاح داریم.

  • اینکه جنابعالی به آقای رئیس جمهور در خصوص اختلالات خلقی توضیح داده و ایشان اظهار نمودند در هیأت دولت جمعی دچار این مشکل هستند و چنانکه بخشی از افرادی که اختلال روانپزشکی دارند مربوط به تصمیم گیرندگان کشور هستند، آیا جز یأس و ناامیدی در بین جامعه و مسئولین چیز دیگری در پی دارد؟ و آیا به اصطلاح توپ زدن به نفع دشمن نیست؟ آیا دولت و حکومت را کسانی اداره می نمایند که دچار اختلالات روانی هستند؟ راهبری نظام با چه کسانی است؟ و … سوالات متعدد دیگری که در ذهن دلسوزان نظام مطرح می شود.
  • آیا بیان اینکه سیاستگذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کس که در کشور تریبونی دارد، زحمات روانپزشکان را زیاد می کنند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار می دهند، کار درستی است؟ آیا اقشار نامبرده که از زحمت کشان نظام و دولت اند و فلسفه وجودیشان (در پستهای مختلف) کاهش تنش و تشنج زدایی در جامعه هستند باید ظالمانه مورد هجمه قرار گیرند؟
  • آقای وزیر شما از حد اعتدال خارج شده و با یک نیت از پیش تعیین شده اقدام به افتراء به اقشار مختلف کرده و حتی پا از حد فراتر نهاده و به پایه ها و آموزه های دینی هجمه کرده و کار به جای رسیده که تمام ارکان نظام (سیاستگذاران، دولتمردان، نمایندگان محترم مجلس، مروجین دینی و خطبا و حتی ائمه جمعه منصوب مقام معظم رهبری) را زیر سوال برده و برخی را خودشیفته و برخی را دچار اختلالات روانی و برخی را مخل آسایش و آرامش مردم و موجب ایجاد اختلال روانی در جامعه معرفی نموده اید، سؤال آقای وزیر: با چه جسارت به ارکان نظام توهین می نمایید؟ آیا این حرکت برنامه ریزی شده برای خشنودی مخالفان نظام است؟ امیدوارم نمایندگان محترم مجلس، دولتمردان و اعضای هیأت دولت، ائمه جمعه، خطباء، مداحین و ذاکرین و سایر اقشار جامعه در برابر این حرکت سکوت نکرده و غیرت دینی و انقلابی خود را در اعتراض به اینگونه تفکرات به نمایش بگذارند.

                                                                                       جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

                                                                                           روابط عمومی و امور بین الملل

002