سومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با استقبال گسترده اعضا جامعه با شعار" پیش به سوی: احیای تمدن اسلامی- اقتصاد مقاومتی- اصلاح الگوی مصرف- تحقق جامعه سالم" برگزار گردید. مسئولین برگزاری مجمع این تشکل؛ صبح جمعه یکم اردیبهشت ماه پذیرای بیش از۴۰۰ نفر از اعضا و حمایت کنندگان جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران بودند. […]

سومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با استقبال گسترده اعضا جامعه با شعار" پیش به سوی: احیای تمدن اسلامی- اقتصاد مقاومتی- اصلاح الگوی مصرف- تحقق جامعه سالم" برگزار گردید.

مسئولین برگزاری مجمع این تشکل؛ صبح جمعه یکم اردیبهشت ماه پذیرای بیش از۴۰۰ نفر از اعضا و حمایت کنندگان جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران بودند.
دراین نشست که با حضور برخی از صاحب نظران عرصه علم و سیاست از جمله جناب آقای دکتر اسدالله بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و جناب آقای محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پیام های آیت الله امامی کاشانی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه های موقت تهران خطاب به حاضرین در سومین مجمع این تشکل پخش گردید و در ادامه جناب آقای دکتر بادامچیان عضو افتخاری جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران سخنرانی مبسوطی ایراد فرمودند.

همچنین جناب آقای دکتر روازاده دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران گزارش کاملی از فعالیت های سالهای اخیر جامعه ارائه نمودند و رای گیری اصلاحات اساسنامه و انتخابات شورای مرکزی جامعه با نظارت مستقیم نماینده محترم وزارت کشور انجام شد و از میان آراء نفراتی که حق رأی داشته و آرای خود را به صندوق انداختند افراد ذیل به ترتیب تعداد آراء برای شورای مرکزی جامعه انتخاب شدند:

۱.فرید شهاب
۲.شکیبا محبی تبار
۳.سعید منوری رضایی
۴.اسماعیل عباس پور
۵.رضا فتوحی
۶.جمشید سرداری کرمانی
۷.حسین امامی
۸.محمد ابراهیمی
اعضای علی البدل شورای مرکزی:
۱.مهدی رهجو
۲.هوشنگ محمدی
۳.سعادت الله عباسی
بازرسین منتخب به ترتیب تعداد رأی:
۱.محمدرضا خاکبازی
۲.سید محمدحسن حاجی محمدی
عضو علی البدل بازرسین:
سید نورالدین یوسفی


مراسم بعد از قرائت بیانیه پایانی (که در ذیل این خبر متن کامل آن درج گردیده است) و صرف ناهار (تهیه شده از مواد صد در صد طبیعی) به اتمام رسید.
«اللهم وفقنا لما تحب و ترضی»

 

 

=================================================================

قطعنامه پایانی سومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

۱۳۹۶/۰۲/۰۱

احیای تمدن اسلامی، اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، تحقق جامعه سالم

"بسم ا… الرحمن الرحیم"

اِزْرَعُوا وَاغْرِسُوا وَاللهِ ما عَمِلَ النّاسُ عَمَلاً أجَلَّ وَلا أطْیَبَ مِنْهُ.

کشاورزی و درختکاری کنید. به خدا سوگند کاری حلال تر و پاکیزه تر از آن نیست. (امام صادق علیه السلام)

سومین مجمع عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در آغاز سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال فرصت مغتنمی گردید تا اعضای جامعه، هواداران و علاقمندان احیاء علوم کشاورزی اسلامی- بومی و تغذیه سالم گرد هم آیند تا تجدید عهدی با آرمانها، اهداف و وظایف خود نمایاند.
مهمترین و استراتژیک ترین محصولات تولیدی بشر همانا تولیدات کشاورزی و دامی است. زیرا حیات، سلامت و استقلال یک ملت با غذای روزانه او گره خورده است.
زمینه های تولیدی کشاورزی و دامی قطعاً می توانند بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال مستقیم و فرصتهای شغلی وابسته به آن، داشته باشند. همچنانکه امام صادق صلوات اله علیه فرمودند: بزرگترین کیمیا و ثروت کشاورزی است. (الکافی، ج ۵، ص ۲۶۱)
با توسعه کشاورزی مدرن در سراسر دنیا توجه و تذکر نسبت به مسأله ای بسیار بسیار مهم ضروری می باشد و آن  حفظ سلامت محصولات کشاورزی است. استفاده از بذرها، حیوانات و ماکیان تراریخته نقشه شوم دشمنان سلامت جوامع بشری است که بهانه آن (دروغ بزرگ) نیاز به تولید بیشتر غذاست و این در حالیست که سالانه بیشتر از مقادیر تخمین زده شده نیاز کشورها، مواد غذایی دور ریخته شده و اسراف می گردد.گیاهان تراریخته فقط مصرف کود و سم شیمیایی را زیاد کرده و میزان آلودگی محصولات غذایی را افزوده است. استفاده از درختان غیر مثمر غیر بومی در طرح های بیابان زدایی و مهار ریزگردها بدون مشورت با خبرگان محلی، بلای جان اهالی استانهای جنوبی کشور شده است. راه حل قطعی این مشکلات اصلاح الگوی مصرف و احیای کشاورزی بومی در راستای اصلاح الگوی مصرف است.
طبق نظر کشاورزان خبرۀ جنوب کشور کاشت درختان بومی از جمله نخل، انگور، انار و سدر راه حل مشکل ریز گردها بوده و با کاشت این درختان مثمر بومی میزان تولید مواد غذایی سالم نیز افزایش یافته و به رونق اقتصادی منطقه افزوده خواهد شد.
احیای دانش کشاورزی و دامپروری بومی اقلیمهای مختلف ایران به دست توانای مردم محلی همان اقلیم ها اقدام لازم و ضروری است که جامعه اسلامی حامیان کشاورزی در چند سال گذشته به آن همت گماشته و آن را جزء اولویتهای اصلی خود قرار داده است.
ما به مطالعه و تهیه طرحهای هدفمند در راستای حفظ محیط زیست بومی و کشاورزی و دامپروری سالم، بهبود تولید و خود اتکایی محصولات کشاورزی ادامه داده و دست تمام متخصصان متعهد را که در این عرصه مشغول به خدمت هستند را به گرمی می فشاریم و در راستای تأمین سلامت تغذیه از تولید تا مصرف و رفع موانع موجود با همکاری مراجع ذی صلاح تمام تلاش خود را معمول می داریم.  
ما اعتقاد کامل داریم که اقتصاد مقاومتی که همانا تکیه بر دانش و منابع انسانی داخلی است راه نجات کشورمان از همه بحرانها و نابسامانی هاست و از خداوند منان می خواهیم که ما را در راه عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال یاری نماید.

                                                                                    و السلام علیکم و رحمه اله

                                                                      دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

                                                                                        دکتر حسین روازاده