کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کسی که نمی‌تواند از سرمایه این کشور استفاده کند «بی‌عرضه» است، گفت: برخی مسئولان نعل وارونه می‌زنند و طوری صحبت می‌کنند که عملکردشان ضد بیان‌شان است. سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه امام‌صادق (ع) اظهار داشت: امام دو واژه به کاربرد که […]

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کسی که نمی‌تواند از سرمایه این کشور استفاده کند «بی‌عرضه» است، گفت: برخی مسئولان نعل وارونه می‌زنند و طوری صحبت می‌کنند که عملکردشان ضد بیان‌شان است.

سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه امام‌صادق (ع) اظهار داشت: امام دو واژه به کاربرد که وقتی با آن مواجه شدیم قدری تعجب کردیم و آن دو واژه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی بود.

وی افزود: اسلام ناب یعنی اعتقاد به دینی که در آن باید، اطاعت از خدا، رسول خدا ولی امر باید کرد.

میرسلیم ادامه داد: اسلام آمریکایی یعنی مسلمانانی هستند که توجه و عنایت به آمریکا می‌کنند و بدبینانه‌تر این است که اصالت را توجه به آمریکا دهند و بگویند اگر توجه امریکارا جلب نکنیم، پیشرفت نمی‌کنیم و تمام مشکلات ما به خاطر عدم مذاکره با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکاست.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم تشخیص داد که مسائل کشور و به ویژه تحریم‌ها از آمریکا است، یادآور شد: ولی شاهد بودیم که آنها تحریم را ادامه دادند؛ دولت دلش می‌خواست با اروپا ارتباط برقرار کند، ولی آنها اطلاعیه صادر کردند که برخلاف تصور بود.

میرسلیم متذکر شد: دولت یازدهم با امید به اینکه مذاکره مستقیم را بر پا کند و نظر آمریکا را جلب کند و بعد تحریم‌ها برداشته شود و مناسبات عادی بین ایران و آمریکا بر پا شود، وارد صحنه شد و برای استخراج هر چه بیشتر نفت و فروش آن و کسب درآمد از آن آماده شد و این امید و تدبیر این دولت بود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ۴ سال گذشت و فهمیدیم این امید واهی است، تأکید کرد: نه اینکه زحمت نکشیدند؛ این مذاکرات چون طول کشید و اخبار آن برای جهان منتشر شد، حقانیت ما در اقداماتی در استفاده از انرژی هسته‌ای ثابت شد.

وی تصریح کرد: ابداً نباید راضی شویم که دست‌مان را از دانش هسته‌ای کوتاه کنند، آمریکا تا می‌تواند مانع پیشرفت در این زمینه خواهد شد.

میرسلیم ادامه داد: قصد آمریکایی‌ها این است که علوم نظامی، هسته‌ای و … را بگیرند و جمهوری اسلامی را تبدیل به مومی در دستان‌شان کنند.

وی تأکید کرد: اشکال ما به دولت این است که با کسی که خیرخواه شما نیست، وارد سازش و مذاکره شده‌اید و آنان به اجرای برجام احترام نمی‌گذارند و صد تحریم دیگر را نیز وضع خواهند کرد و این افکار متناسب با رهنمودهای امام و رهبری نبود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ۱۲ سال از چشم‌انداز ۲۰ ساله گذشت و همه‌اش سیر نزولی بوده و این ۴ سال نیز گذشت، تأکید کرد: در حالی که استعدادهای بالایی داریم، برای مثال ۲۷۰ نفر از مدیران ناسا ایرانی هستند و بالای ۵ هزار پزشک فوق‌تخصص در آمریکا داریم، چرا باید این نیروها به دلیل سوءمدیریت‌ها به کشوری روند که با ما رقابت تخریبی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این هنر است که آموزش عالی ما مجانی باشد و محصولش را به آمریکا و کانادا تقدیم کنیم؟ کسی که نمی‌تواند از سرمایه این کشور استفاده کند، بی‌عرضه است.

میرسلیم تأکید کرد: مهم‌ترین سرمایه کشور نفت و گاز نیست، بلکه نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: زحمت دوستان وزارت خارجه به جای خود محفوظ، ولی چشم داشتن به اینکه از برجام چیزی برایمان حاصل شود، خطای مهلک سیاسی بود و من به این خاطر به صحنه آمده‌ام.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نظارت عمومی تعطیل است و وقتی اعتماد بین مردم و دولت نباشد نظارت عمومی جایی پیدا نمی‌کند، گفت: فساد و اختلاس صورت می‌گیرد، ولی از سوی مردم گزارشی نیست، چون اعتمادی بین مردم و دولت نیست.

وی عنوان کرد: عده‌ای از مسئولان نعل وارونه می‌زنند و طوری صحبت می‌کنند که عملکردشان ضد بیان‌شان است.

میرسلیم در جواب یکی از دانشجویان در مورد حضورش در صحنه سیاسی گفت: خاتمی برای وزارت ارشاد از من برنامه خواست ولی من گفتم بهتر است وزیری هم فکر و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

میرسلیم تاکید کرد: در شرایط کنونی چاره ای جز اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد میزان اقبال عمومی میرسلیم گفت: از نظر محاسبات آرا، اگر دفعه قبل حداد کنار نمی‌کشید، روحانی را در دور دوم انداخته بودیم.

وی افزود: رهبر تکلیف ما را مشخص کرده و گفته مشارکت عمومی را تقویت کنید و اگر سلایق مختلف در دور اول زیاد باشد اقبال عمومی برای حضور، بیشتر خواهد شد.

میرسلیم با بیان اینکه رای بعضی ها مشخص است، تصریح کرد: بخشی از مردم تعصب به نامزد دارند و حذف هر نامزدی موجب کاهش مشارکت عمومی می شود.

وی با اشاره به اینکه من برای قدرت نیامده ام و دوستان گفتند می‌توانی و من هم گفتم هستم و تجربیاتم را عرضه می کنم، خاطرنشان کرد: نظرسازی ها و نظرسنجی ها زیاد است و ضمن اینکه آنچه در دل داریم معمولا به زبان نمیاوریم.

وی در عین حال تاکید کرد: ما بین اصولگرایان متحدیم و در مناظره دو پاس به دو کاندیدای اصولگرا دادم ولی آنها استفاده نکردند.

وی در مورد مناظره جمعه گذشته نامزدهای ریاست جمهوری گفت: آن روز از اتفاقاتی که افتاد بهت زده شدم ولی در مناظرات بعدی دیگر برای نامزدها سوال مطرح نخواهم کرد چون پاسخی ندارند بدهند.

وی با نتقاد از روبکرد دولت در برجام گفت: این دولت شتابزده و جلوتر از آنچه باید انجام می‌شد رفت ولی حق ما این است و باید از آن دفاع کنیم و آن را قطعا در مراجع بین المللی پیگیری خواهیم کرد