سید مصطفی آقا میرسلیم در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: برای ساخت ایران نیرو کم داریم و جای تاسف است که ۱۵۰ هزار جوان از کشور مهاجرت کردند.   وی ادامه داد: قابلیتی در جوانان ایرانی هست که کسانی که چشم به آمریکا دوخته اند درک نمی‌کنند.   میرسلیم افزود: شکستن تحریم‌ها موثر نمی‌شود مگر […]

سید مصطفی آقا میرسلیم در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: برای ساخت ایران نیرو کم داریم و جای تاسف است که ۱۵۰ هزار جوان از کشور مهاجرت کردند.
 
وی ادامه داد: قابلیتی در جوانان ایرانی هست که کسانی که چشم به آمریکا دوخته اند درک نمی‌کنند.
 
میرسلیم افزود: شکستن تحریم‌ها موثر نمی‌شود مگر با همت، کوشش و تلاش جوانان؛ بار‌ها با کمک جوانان موفق به شکستن تحریم‌ها شده ایم و با کمک نسل جوان و تحصیل کرده هیچ نگرانی از آینده و تحریم‌ها نداریم.
 
وی گفت: شایسته سالاری یعنی اینکه سراغ متخصصان می‌رویم یا سراغ دوست و آشناها؟؛ در سابقه من نشانی از رفیق بازی و باند بازی وجود ندارد.
 
میرسلیم تاکید کرد: وجه تمایز من اعتقاد به انقلاب و قانون و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.
 
مهار تورم به قیمت از بین رفتن اشتغال خطا بود
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهار تورم به قیمت از بین رفتن اشتغال خطای علمی بود.
 
آقا میرسلیم افزود: مرحوم هاشمی در آخرین جلسه مجمع گفت که ما از پس مشکلات برنخواهیم آمد مگر به دولتی برسیم که با رهبری یکپارچه باشد و ادامه داد نظیر همان موقع که خودم رئیس جمهور بودم و سپاه یار ما بود و صداوسیما همراه ما بود.
 
وی گفت: چاره اصلی کشور نداشتن زوایه با رهبری است.
 
میرسلیم افزود: در چهار سالی که درجا زدیم در دنیا رتبه از دست دادیم و همه این ها مستند است.
 
وی گفت: رفتن سراغ مهار تورم به قیمت از بین رفتن اشتغال، خطای علمی بود؛ مجموعه این اتفاقات باعث شدکه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
امروز ۷۰ درصد کارگاههای تولیدی ما از کار افتاده اند و بسیاری از نخبگان و جوانان ما بدلیل پدیده بیکاری دچار یاس شدید شده اند
 
میرسلیم افزود: رئیس دولت گفت چاره حل مسائل کشور در این است که تحریم ها رابشکنیم تا آب خوردنمان هم حل شود. راه رفع تحریم ها هم از نظر آقایان این بود که بروند سراغ آمریکا و با آنها مذاکره کنند؛ البته رهبرانقلاب فرمود این مذاکرات با نرمش قهرمانانه باشد و همراه با خفت و خواری نباشد.
 
در چهار سال اخیر، دولت چاره مشکلات را فقط و فقط رفع تحریم ها دانستند، حتی آب خوردن هم به مذاکره ربط پیدا کرد؛ برای همین سراغ مذاکره رفتند.
 
وی ادامه داد: ما در اجرای مفادبرجام پیش دستی کردیم، ولی آن ها متعهد نبودند؛ آن ها از این خوشحال شدند که برای تسخیر بازار ما آمدند.
 
میرسلیم گفت: نگاه آن ها به ما بازار مصرف و اشتغال زایی برای کارگران خودشان است، در واقع تحریم های خودشان را رفع کردند.
 
وی افزود: افتتاح خط خودرو ۲۰۰۸ جای تاسف دارد و این یعنی عدم خودباوری. در سال ۸۰ ما خودروی ملی را رونمایی کردیم،‌ البته من منتقد کیفیت خوردوهای داخلی هستم،‌ اما چون عده ای خودباوری ندارند مجددا به سراغ خودروهای خارجی رفتند و اصلا به استعداد جوانان و دانشجویان اعتنا نکردند
من پیر شدم تا بتوانم به آقایان اثبات کنم که بدست ایرانی‌ها کارهای زیادی برمی‌آید
 
ما از دولت اعتبارات گرفتیم و خودروی دونیروی برقی را تولید کردیم اما خانم ابتکار بجای اینکه تائید کند تکذیب کرده است. ما بعد از سه سال کار، خودروی دونیروی برقی را در حیاط ریاست جمهوری بردیم و رئیس جمهور هم سوارش شد اما آقایان رفتند و از ژاپن خودروی برقی وارد کردند. اینکه خانم ابتکار تکذیب میکند چون اصلا نمیداند ماجرا چه بوده است
 
آقای جهانگیری می گفت یک میلیون بشکه را به ۲٫۵ میلیون بشکه رساندیم؛ خب این چه هنری است که دلارهای نفتی را در بانک های خارجی جمع کرده و حتی نتوانیم وارد کشور کنیم.البته خب پورسانت‌های این دلارهای نفتی برای خیلی از آقایان منافع بسیار داشت؛ بقول معروف «در ارز لذتی است که در اسکناس نیست»
 
اگر کسی وارد دولت من شد و خواست هم وزیر باشد و هم کاسبی کند قطعا اخراجش می کنم زیرا اطلاعات دولت برای مردم است نه کارمند دولت.
 
میرسلیم گفت: این ها اعتقادی به تحصیل کردگان داخلی ندارند که اگر داشتند سر تعظیم مقابل شما فرو می آوردند؛ من زمینه ورود ایرانی های متخصص به کشور را فراهم کردم و موارد متعددی را به کشور آوردم؛ فقط در یک مورد یکی از متخصصان به کشور آمد و در یک محصول رتبه ششم دنیا شدیم.