🔶🔹🔸 مهندس میرسلیم در مناظره سوم هم مستند و دقیق، اشتباهات روحانی را به رخ کشید؛ حرف های او از جنس مسائل شخصی نبود، خطاهای راهبردی در اداره کشور را بیان کرد و مصادیقی بیان نمود. از جمله گفت: «ما برای آقای روحانی زحمت کشیدیم و خودروی برقی را تولید کردیم ولی در مقابل ، […]

🔶🔹🔸 مهندس میرسلیم در مناظره سوم هم مستند و دقیق، اشتباهات روحانی را به رخ کشید؛ حرف های او از جنس مسائل شخصی نبود، خطاهای راهبردی در اداره کشور را بیان کرد و مصادیقی بیان نمود. از جمله گفت: «ما برای آقای روحانی زحمت کشیدیم و خودروی برقی را تولید کردیم ولی در مقابل ، دولت خودرو را از ژاپن وارد کرد.»
به گزارش شما، این موضوع از چند زاویه قابل بررسی بود، نخست اینکه چرا تا یک طرحی به ثمر رسید تعرفه وارداتش را به نزدیک صفر رساندند؟ آن هم برای یک فناوری بسیار نو در جهان که ایران زودهنگام به آن دست یافته بود. این امر نشان می دهد نگاه دولت یازدهم تا چه اندازه واردات محور و مضر برای تولید ملی است؛ حال آنکه انتظار می رفت دولت با مشوق هایی چنین صنعتی را تشویق نماید.
دیگر ، تصدیقی بود بر اجرا نشدن اقتصاد_مقاومتی و نیز ضرورت حرکت به سوی اجرای واقعی اصل ۴۴، چنان که میرسلیم هم بلافاصله گفت « دولت اصلا نفهمید با اقتصاد_مقاومتی چه باید بکند و چه کاری با اصل ۴۴ انجام دهد.»
اما جالب بود که بلافاصله از فرد دیگری که محل بحث نبود تکذیبیه گرفتند که دولت خیلی هم از ما حمایت کرده است! و رئیس سازمان محیطذزیست که همچون اغلب دولتمردان بخشی از ستاد آقای روحانی به شمار می رود و این کارش لابد سوء استفاده از قدرت برای حمایت از یکی از نامزدها نیست؛ صبح امروز ذیل تصویر «پاراکس موتور» نوشت: این همان خودرو برقی است که میرسلیم گفت رهایش کردید، اینها قبلا هم با علم کردن فرد جاعلی که مدعی اختراع خودرو برقی بود مدتها علیه من تبلیغ کردند.
رونمایی از پاراکس موتور مربوط به سال ۹۵ است. آنچه میرسلیم گفت این خودرو نبود؛ بلکه رانای دونیرو (هیبریدی) بود که سال  توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) به همت مهندس میرسلیم و همکارانش در ۹۳ آماده شد؛ اما همان سال دولت تعرفه واردات خودروی هیبریدی را نزدیک به صفر کرد. رانای دونیرو را به پاستور بردند و روحانی در محوطه با آن رانندگی کرد، پایگاه اطلاع رسانی دولت از آن گزارش تصویری تهیه و منتشر کرد ولی بعد از آن راه برای خودروهای هیبریدی تویوتا و دیگر شرکتها به ایران گشوده شد.
برای اطلاع بیشتر از کم و کیف ماجرا، بعد از این حاشیه سازی ها به سراغ مهندس میرسلیم رفتیم و در خصوص خودروی مذکور پرسیدیم.
سید مصطفی آقامیرسلیم گفت: کاری که ما انجام دادیم بر مبنای مصوبه ای بوده است که مقامات دولتی بر ما ابلاغ کردند و ما برخوردار بودیم از کمک سازمان گسترش و معاونت علمی فناوری؛ با این کمک بود که ما توانستیم طراحی و نمونه سازی خودروی دونیرو را به ثمر برسانیم. این خودرو در محوطه هیأت دولت به نمایش گذاشته شد و به دست شخص رئیس جمهور رونمایی و با آن رانندگی شد. وی افزود: برای تولید این خودرو مثل تمام نقاط دیگر جهان که از خودروهای دونیرو امروز استفاده می کنند و پیشرفته ترینش در اختیار تویوتا هست، دولتها با توجه به آثار مثبت محیط زیستی که دارد، یارانه تخصیص می دهند.
میرسلیم خاطر نشان کرد: در کشور ما متاسفانه این طرح بسیار خوب پشتیبانی نشد و راکد ماند و بعد از مدتی اجازه ورود خودروهای مشابه آن از سایر کشورها به ایران داده شد، این است حقیقت مطلب. کارهای دیگری که انجام گرفته است ابتکارهایی که در ایران انجام گرفته و منحصر به آنچه در ذهن خانم ابتکار هست هم نمی باشد. چندین ابتکار بوده و اغلبش برای تولید انبوه مناسب نیست و نیازمند اقدامات واسطه ای برای بررسی دوام آن و آماده سازیش هست که باید به صورت علمی و با توجه به جمیع نکات فناوری انجام گیرد.