«خلیل آقایی قائم‌مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس: قرار بود این غرامت تـا قبـل از سال۹۶ به کشـاورزان پرداخت شود. ولی ظـاهرًا عملیاتی‌کردن این تصـمیم دقیقا به ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی موکول شده است! منتقدان دولت: تأخیر در پرداخت غرامت کشاورزان را که برحسب قانون باید تا قبل از سال اجرا می‌شده، حرکتی برخلاف شـعارهای […]

«خلیل آقایی قائم‌مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس: قرار بود این غرامت تـا قبـل از سال۹۶ به کشـاورزان پرداخت شود. ولی ظـاهرًا عملیاتی‌کردن این تصـمیم دقیقا به ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی موکول شده است!

منتقدان دولت: تأخیر در پرداخت غرامت کشاورزان را که برحسب قانون باید تا قبل از سال اجرا می‌شده، حرکتی برخلاف شـعارهای دولت و اقدامی پوپولیستی شبیه توزیع سـیب‌زمینی‌های انتخاباتی ارزیابی می‌کنند.»


«خلیل آقایی قائم‌ مقام وزیرجهاد کشاورزی‌ درامورمجلس: براساس برنامه زمان‌بندی‌شده تا نوروز سال ۹۶ وزارت‌جهادکشاورزی نسبت به پرداخت تمام غرامت باغداران و کشاورزان کشور اقدام خواهد کرد.

محمـدابراهیم حسن‌نژاد قائم‌ مقام‌ صـندوق‌ بیمه‌ کشاورزی: دولت‌ یازدهم با پرداخت ۵هزارمیلیاردریـال مطالبات کشاورزان خسارت‌دیـده دل این زحمتکشان کشور را در ایام شـعبانیه شاد کرد.»

منتقدان دولت در پی اثبات علمی عدم خودکفایی تولیدگندم در سال۱۳۹۵، دولت را قانع‌کردند از ادعای تولید مازاد ۳میلیون‌تن را پس‌گرفته و خوش‌بینانه اعلام‌کند مازاد تولید ۱٫۵میلیون‌تن بوده:«دولتی‌ها ۱٫۵ میلیون تن واردت گندم را با آمار تولید داخل محاسبه و خودکفایی‌گندم را اعلام کرده‌اند.ما در تأمین گندم به خودکفایی نرسیده‌ایم و تنها بخشی از واردات ما کاهش یافته است.(اگری‌پرس-۲۳/۲/۹۶)…


عباس کشاورز معاون‌وزیرجهادکشاورزی: در سال‌گذشته ۳میلیون تن گندم مازاد بر نیاز داخلی تولیدشده که بیش از تقاضای داخل است که البته در سال گذشته یک میلیون و۳۸۰ هزار تن آن به کشور وارد شده که نباید آن واردات انجام می‌شد اما اگر این عدد را نیز از ۳میلیون تن مازاد تولید گندم کسر کنیم باز هم بیش از ۱٫۵میلیون تن گندم مازاد بر تقاضای داخلی تولید شده است(ایسنا-۲۳/۳/۹۶).»