📣📣📣 به اطلاع می ­رساند سال هاست دست های مرموزی در کشور بدون هماهنگی با دستگاه ­های نظارتی اقدام به خرید درختان کهنسال توت با قیمت بسیار ناچیز و قطع آنان می نمایند. 🔍 گذشتگان برای درختان به ویژه درخت توت که خواص و محسنات فراوانی دارد (میوه آن مفید برای دیابتی ها، برگ آن […]

📣📣📣 به اطلاع می ­رساند سال هاست دست های مرموزی در کشور بدون هماهنگی با دستگاه ­های نظارتی اقدام به خرید درختان کهنسال توت با قیمت بسیار ناچیز و قطع آنان می نمایند.

🔍 گذشتگان برای درختان به ویژه درخت توت که خواص و محسنات فراوانی دارد (میوه آن مفید برای دیابتی ها، برگ آن خوراک کرم ابریشم، از تنه آن برای روغن گیری نوع سرد و …)، اهمیت زیادی قائل بودند و هم اکنون در برخی از مناطق از قطع درختان توت خودداری می کنند و می گویند درخت توت باید به صورت طبیعی و خود به خود خشک شود و از بین برود و بعضاً اعتقاد دارند کسی که به درخت توت آسیبی وارد نماید، به همان اندازه صدمه جسمی خواهد دید.

🔍 اگر هم حسب ضرورت مجوز قطع درخت توتی را می گرفتند، ابتدا پای آن گوسفندی را ذبح می کردند و درخت را به مسجد یا سیدی هدیه می دادند.

📣 لطفاً در صورتیکه در خصوص اهمیت حفظ درختان توت (توصیه ها و مطالب نقل شده از پیشوایان دینی یا گذشتگان) و تأکیدات آنان بر جلوگیری از "قطع درختان توت" مطلبی شنیده یا مستند دارید، به اکانت "گنجینه اخبار و تجربیات مردمی" به شماره  09382686100 از طریق تلگرام ارسال نمائید.

👉 @Ganjine_akhbar_tajrobiyat 👈

✴️ در پیام های بعدی در مورد درخت خرما 🌴 نیز اطلاعات کاملی به اطلاع شما خواهد رسید. ✴️

☎️ روابط عمومی احیای سلامت

#هشدار_قطع_درختان_توت

⛔️ نشر بدون ذکر منبع شرعاً جایز نمی باشد. ⛔️

🎯 برگرفته از:
✅ www.ravazadeh.com