🔹 تفاهم نامه مشارکت و تامین ۱۳ هزار راس گوسفند بین شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به نمایندگی از ایران  و اتحادیه گوسفند فرانسه منعقد شد. در جریان امضای اسناد همکاری مشترک بین دولت ایران و فرانسه، با حضور وزرای کشاورزی دو کشوردر فرانسه به امضا رسید.  🔹 بر اساس این تفاهم نامه انتقال دانش […]

🔹 تفاهم نامه مشارکت و تامین ۱۳ هزار راس گوسفند بین شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به نمایندگی از ایران  و اتحادیه گوسفند فرانسه منعقد شد. در جریان امضای اسناد همکاری مشترک بین دولت ایران و فرانسه، با حضور وزرای کشاورزی دو کشوردر فرانسه به امضا رسید. 

🔹 بر اساس این تفاهم نامه انتقال دانش پرورش گوسفند،مشارکت و فروش دام در مزارع کرمانشاه و مازندران شرکت کشاورزی کوثر از سوی اتحادیه گوسفند فرانسه فراهم خواهد شد ترابی مدیر عامل شرکت اجداد سپیدان در این ارتباط گفت:چهار سند همکاری بین دولت ایران و فرانسه امضا شد و یکی از این چهار سند مربوط به همکاری اجداد سپیدان کوثر و شرکت فداتست فرانسه بود.

🔹 وی گفت : برنامه جامع تولید و توسعه دام سبک در ایران به صورت مشترک شامل چهار موضوع است. تولید و پرورش مشترک گوسفند در ایران، ایجاد مرکز اصلاح نژاد و تولید دام مولد در ایران، تولید مواد ژنتیکی شامل اسپرم،جنین و تامین مولد نر ژنومیک و پروف امکان صدور گواهی های رسمی و شناسامه ی دام های تولیدی در ایران توسط اجداد سپیدان با مدارک رسمی فرانسوی جهت صادرات به کشورهای منطقه از جمله این موارد است.


⚠️باخوانی مواضع آیت الله جوادی آملی در خصوص عبارت «دیاثت اقتصادی»  

🔹 بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده‌اند. همان‌طور که در کتاب شریف مجمع البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بى‌غیرتی گفته می‌شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌کند. 

🔹 در فرهنگ قرآنی غیرت را معرفت هویت و غیرزدایی  تشکیل می‌دهد و غیرزدایی هم به این معنا است که اولاً اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و ثانیاً خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست. بر اساس چنین معنای فقهی و اخلاقی ایشان با بیان اینکه کشور ما، کشوری غنی و برخوردار از نعمات و مواهب الهی است، اظهار داشتند: با وجود این‌همه منابع غنی در داخل کشور، واردات برخی کالاها که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، دلیلی جزء سوء مدیریت و در برخی موارد بی‌غیرتی ندارد.

🔹 آیت الله جوادی آملی در چنین فضایی بحث غیرت دینی را مطرح نموده و با توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به‌روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.

🔴 در حالی قرار داد واردات ١٣ هزار راس گوسفند توسط بنیاد شهید به بهانه اصلاح نژاد از فرانسه صورت میگیرد که این کشور اروپایی در نقش پلیس بد به دنبال اصلاح توافقنامه برجام و همراهی با ترامپ است. همچنین لازم به بادآوری است فرانسه همان  کشوری است که خون های آلوده به ویروس HIV (عامل بیماری ایدز) را به ایران صادر نمود تا هزاران در کشورمان به این بیماری مهلک مبتلا شوند و این کشور هرگز مسئولیت اقدام زشت خود را برعهده نگرفت و  ده ها مورد بدعهدی دیگر …

📚 منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف