فرماندار رشت از ‌راه‌‌اندازی دوباره کارخانه چای سپیدرود رشت پس از ۱۵ سال تعطیلی خبر داد 🔸 سیروس شفقی در جریان بازدید از چند پروژه روستایی و راه‌اندازی مجدد کارخانه چای سپیدرود رشت با‌ اشاره به اینکه این کارخانه ۱۵ سال به‌طور کامل متروکه و تعطیل بود اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی […]

  فرماندار رشت از ‌راه‌‌اندازی دوباره کارخانه چای سپیدرود رشت پس از ۱۵ سال تعطیلی خبر داد


🔸 سیروس شفقی در جریان بازدید از چند پروژه روستایی و راه‌اندازی مجدد کارخانه چای سپیدرود رشت با‌ اشاره به اینکه این کارخانه ۱۵ سال به‌طور کامل متروکه و تعطیل بود اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با همکاری تعاون روستایی استان گیلان این کارخانه بار دیگر راه‌اندازی شد.
🔸 وی کارخانه چای سپیدرود را یکی از بزرگترین کارخانه‌های استان گیلان خواند و با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه به‌طور روزانه ۷۵ میلیون تن است تصریح کرد: با راه‌اندازی دوباره کارخانه مذکور، هم‌اکنون شاهد ورود روزانه ۳۵ تن برگ سبز چای به این کارخانه هستیم.
🔸 شفقی با بیان اینکه این کارخانه هم‌اکنون چرخه تولید را با‌اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر آغاز کرده است افزود: با همت والای مسئولان و مدیران این کارخانه و همکاری تعاون روستایی استان گیلان کارخانه چای سپیدرود پس از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشت.
🔸 نماینده عالی دولت در شهرستان رشت جاده روستایی منتهی به این کارخانه را نامناسب دانست و بیان داشت: انجام آسفالت جاده روستایی کلش طالشان شهرستان رشت که به کارخانه بزرگ چای سپیدرود ختم می‌شود به‌طور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.
🔸 فرماندار رشت حمایت از صنعت چای در رشت را راهکاری مناسب در راستای تولید و‌اشتغال عنوان کرد و افزود: بازار تقاضای محصولات کشاورزی استان گیلان در کشورهای همسایه بیانگر آینده مطلوب حوزه کشاورزی استان گیلان است.به گفته تیمور رنگیدن، مدیرکل تعاون روستایی استان گیلان قسمتی از کارخانه چای سپیدرود رشت با اعتبار اولیه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اردیبهشت ماه امسال راه‌اندازی مجدد شد. این کارخانه پس از احیای مجدد تاکنون بیش از ۱۷۰ تن چای خشک تولید کرده است.

📚 منبع : روزنامه کیهان . ۹۶/۵/۲۴