🔸  دبیر مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان گفت: اثرات خشکی زاینده‌رود هنوز مشخص نشده اما طی دو سال آینده فاجعه در اصفهان به‌بار خواهد آورد. 🔸 سید مرتضی میرلوحی در نشست امنیت غذایی و سلامت که در محل فرمانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وضع اصفهان از گزارش‌هایی که نهادهای مختلف می‌دهند، وخیم‌تر […]

🔸  دبیر مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان گفت: اثرات خشکی زاینده‌رود هنوز مشخص نشده اما طی دو سال آینده فاجعه در اصفهان به‌بار خواهد آورد.
🔸 سید مرتضی میرلوحی در نشست امنیت غذایی و سلامت که در محل فرمانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وضع اصفهان از گزارش‌هایی که نهادهای مختلف می‌دهند، وخیم‌تر است.
🔸 وی ادامه داد: نمی‌دانم اصفهان دچار چه آفت و چه مشکلی شده است که همه چیز را خوب جلوه می‌دهیم، انگار که اصلاً مشکلی نیست، وقتی مسئولی به اصفهان می‌آید او را به میدان نقش‌جهان می‌برند و از نشان دادن حصه، دارک و زینبیه به آن مقام مسئول خبری نیست.
🔸 وی افزود: در ایران هفتمین عامل مرگ و میر آلودگی هواست، سال گذشته اعلام شد که یک هزار و ۹۰ نفر در اصفهان بر اثر آلودگی هوا فوت کردند.
🔸 میرلوحی عنوان کرد: آماری که امروز توسط اداره‌کل محیط زیست اعلام می‌شود بیشتر به درد کلاس درس دانشگاه می‌خورد تا کارگروه سلامت شهرستان اصفهان، باید کارگروه امنیت غذایی و سلامت به آلودگی هوا و خشکی زاینده‌رود که در رأس همه مسائل است توجه کنند.
🔸 وی با بیان اینکه نسبت به استاندارهای جهانی، فاصله داریم خاطرنشان کرد: اصفهان بعد از اهواز آلوده‌ترین شهر کشور است. مردم اصفهان آستانه تحملشان به شدت پایین آمده است و بار بیماری‌ها در اصفهان بسیار بالاست و همه این‌ها به علت همین آلودگی هواست.
🔸 دبیر مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان تصریح کرد: در سجزی محل‌هایی هست که تا هشت متر هم خاک‌برداری شده است، آجرش را تولید کرده‌ایم و از اصفهان بیرون رفته است و گرد و غبار و آن برای ما به یادگار مانده است.
🔸 میرلوحی با انتقاد از عدم نصب دستگاه سنجش آلودگی در اصفهان یادآور شد: دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا که در اصفهان نصب شده است، اکثراً یا خراب است یا بی‌استفاده مانده است.

📚 منبع : روزنامه کیهان . ۹۶/۷/۲