با حضور اعضای کابینه در استان‌ها صورت گرفت با آغازهفته دولت اعضای کابینه دوازدهم با سفر به استان‌های مختلف پروژه‌های گوناگون کشاورزی ، ارتباطی و صنعتی را به بهره‌برداری رساندند. محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر دیروز و در دومین روز هفته دولت در دیدار با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی […]

  با حضور اعضای کابینه در استان‌ها صورت گرفت


با آغازهفته دولت اعضای کابینه دوازدهم با سفر به استان‌های مختلف پروژه‌های گوناگون کشاورزی ، ارتباطی و صنعتی را به بهره‌برداری رساندند.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر دیروز و در دومین روز هفته دولت در دیدار با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با تحقق ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار که برای طرح‌های تعریف شده استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است، سهم صنعتی این استان به ۴ درصد در کشور افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: برنامه جامع و مناسب عملیاتی در راهبرد توسعه صنعتی کشور تدوین و مجموعه‌ای از طرح‌ها در برنامه برای این استان برنامه‌ریزی و شروع شده است و باید مدیران استانی برای تکمیل طرح‌ها و اختصاص اعتبارها بیش از پیش تلاش کنند.
شریعتمداری متذکر شد: اگر پتانسیل‌های موجود کشور به سرانجام برسد، آینده نویدبخشی را شاهد خواهیم بود که باید با تلاش و همت در این مسیر گام برداریم و دولت نیز باید بسترهای لازم را فراهم آورد.
وی یادآور شد: به دو سازمان توسعه‌ای برای مشارکت در برخی سرمایه‌گذاری‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد مأموریت داده خواهد شد، ایدرو و ایمیدرو در کنار بخش خصوصی و به دور از نگاه رقابتی برای توسعه استان کمک خواهند کرد.
🔸 اجرای طرح حذف فروش حجمی اینترنت با مکانیسم جدید
وزیر ارتباطات نیز در اولین روز هفته دولت و در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی نخبه و جوان و نیز به‌واسطه کشش بازار ظرفیت خوبی برای ایجاد ‌اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات در کشور وجود دارد، ایجاد ‌اشتغال از طریق کسب‌وکارهای نوپا و خدمات جدید که توسعه‌اشتغال و رفاه مردم را درپی داشته و موجب می‌شود خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات توسعه بیشتری پیدا کند.
محمدجواد آذری‌جهرمی با بیان اینکه برنامه اساسی ما توسعه کسب‌وکارهای نوپا به منظور رسیدن به تحولات موردنظر در عرصه اقتصاد دیجیتال در کشور است، افزود: تمام زیربرنامه‌های ما بر همین اساس پیاده‌سازی شده است و امیدواریم که در این چهار سال بتوانیم از فرصت بی‌نظیر انقلاب دیجیتال که در کشور ما در حال رخ دادن است به نفع مردم استفاده کنیم.
وی با‌اشاره به افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر ۲۵۹ میلیارد تومان، اضافه کرد: از مجموع ۷۳ شهر خراسان رضوی ۵۶ شهر پوشش نسل ۳ داشتند که در طی این سفر ۸ شهر دیگر تحت پوشش نسل ۳ قرار خواهند گرفت. همچنین در حوزه پوشش نسل ۴ نیز ۴۲ شهر زیر پوشش بودند که هفت شهر دیگر نیز به پوشش شبکه نسل ۴ خدمات حوزه پهن‌باند اضافه می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات متذکر شد: در حوزه شبکه پهن‌باند ثابت سه شهر مشهد، نیشابور و سبزوار زیر پوشش قرار داشتند که طی این سفر شهر چناران نیز به پوشش این خدمات اضافه خواهد شد. همچنین حدود ۲۰ هزار ظرفیت خطوط پهن باند نسل جدید برای تلفن‌های ثابت به‌ویژه در مسکن مهر نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: با توجه به ظرفیت مراکز دانشگاهی و جوانان نخبه‌ای که در این عرصه فعال هستند و ۲۷ میلیون زائری که سالانه در مشهد تردد دارند، چهار حوزه ویژه گردشگری، کشاورزی، توریسم و سلامت و خدمات شهری در خراسان رضوی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با‌اشاره به مذاکراتی که در این زمینه با آستان قدس رضوی انجام شده است، افزود: به نظر می‌رسد انگیزه خوبی نیز در مجموعه آستان قدس رضوی برای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد ‌اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات و کسب‌وکار نوپا وجود دارد.


🔸 ضرورت تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی در طرح‌های کشاورزی و دامی
وزیر جهاد کشاورزی نیز در دومین روز سفرش به استان یزد در مراسم بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی مهریز با‌اشاره به ‌ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران در طرح‌های کشاورزی و دامی، اظهار کرد: توسعه کشور مستلزم حمایت از بخش خصوصی است.
محمود حجتی با‌اشاره به دستاوردهای بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف، افزود: اعتماد به بخش خصوصی نتایج توسعه‌ای بسیار خوبی به دنبال داشته و تداوم این شرایط بهبود فضای کسب‌وکار و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با تأکید بر این‌که توسعه هرچه بیشتر این اقدامات به‌وسیله مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر است، گفت: مسئولان باید در ارتباط با تسهیل امور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تمام تلاش خود را انجام دهند.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور در بافق گفت: تسهیلات چهار درصدی به واحدهای فرآوری خرما در بافق و مناطق مختلف کشور پرداخت می‌شود.


🔸 تولید ۱۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی توسط روستاییان
معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان امور اداری و استخدامی نیز عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه آبیاری قطره‌ای باغات روستای علی‌‌آباد و منصورخانی کاکان اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۴ میلیارد تومان طرح‌های افتتاحی دارد که بهره‌برداری از این طرح‌ها در وضعیت مردم و بهبود شرایط زندگی آنها مؤثر است.
جمشید انصاری بیان کرد: در کشور ۲۳ میلیون جمعیت روستایی ۱۱۰ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی‌پروری تولید می‌کنند یعنی هر روستایی پنج تن محصولات غذایی تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید محصولات کشاورزی قدم‌های خوبی برداشته است، افزود: با جمعیت ۳۲۰ هزار روستایی این استان امکان افزایش تولیدات کشاورزی استان وجود دارد.
انصاری با بیان اینکه توسعه آبیاری تحت فشار منجر به افزایش تولیدات بخش کشاورزی می‌شود، گفت: با افزایش تولیدات بخش کشاورزی دغدغه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که نیازمند مواد غذایی هستند کاهش می‌یابد.


🔸 اشتغال‌زایی وظیفه اصلی دولت دوازدهم است
رئیس‌سازمان برنامه‌وبودجه نیز عصر پنجشنبه در نشستی با استادان دانشگاه گیلان در دانشکده فنی این دانشگاه اظهار کرد: راهبری و توسعه کشور نخستین مأموریت بنده در سازمان برنامه‌ و بودجه است.
محمدباقر نوبخت با تأکید بر اینکه باید به جایگاه نخست فناوری ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ برسیم، افزود: ۳۰ موضوع بخشی و ۱۵ برنامه فرابخشی در برنامه ششم توسعه قرار دارد و باید به‌نوعی مدیریت پایش این برنامه‌ها را انجام دهیم.
وی با اذعان به اینکه ‌اشتغال‌زایی وظیفه اصلی دولت دوازدهم است، گفت: باید در یک فضای فراجناحی و ‌اشتراک نظر برای توسعه، برنامه راهبردی تدوین کنیم.
رئیس‌سازمان برنامه‌وبودجه با‌اشاره به‌ضرورت ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت گفت: در دولت یازدهم، ۵۰ میلیارد تومان به‌صورت علی‌الحساب برای احیای رودخانه‌های رودخانه زرجوب و گوهررود رشت تخصیص یافت و در همان زمان هم اعلام کردم سقفی برای اتمام این پروژه نداریم به‌شرط آنکه، این اقدام مهم انجام شود.
نوبخت با تأکید بر اینکه فضای سیاسی فراجناحی برای توسعه گیلان نیاز است، بیان کرد: استادان دانشگاه‌ها به‌طور عملی و علمی، موضوعات ‌اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند و مسئولان و اعضای هیئت دولت در توسعه کشور و استان گیلان از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.
وی همچنین در نخستین روز هفته دولت در گلزار شهدای رشت با‌اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از مطالبات بازنشستگان در روز چهارشنبه گذشته گفت: پرداختی به مستمری‌بگیران در سال جدید بیش از ۳/۴ برابر افزایش داشته است.

📚 منبع : روزنامه کیهان . ۹۶/۶/۳