🔹 دولت فرانسه از رئیس جمهور ایران دعوت کرده است تا در نشست آب و هوا شرکت کند. این نشست در ۱۲ دسامبر و در راستای ماموریت توافق‌نامه پاریس برگزار می‌شود. 🔹توافق‌نامه پاریس در ظاهری زیبا به دنبال محدود کردن کشورهای دارنده منابع نفتی و گازی است و این نگرانی وجود دارد که شرکت در […]

🔹 دولت فرانسه از رئیس جمهور ایران دعوت کرده است تا در نشست آب و هوا شرکت کند. این نشست در ۱۲ دسامبر و در راستای ماموریت توافق‌نامه پاریس برگزار می‌شود.

🔹توافق‌نامه پاریس در ظاهری زیبا به دنبال محدود کردن کشورهای دارنده منابع نفتی و گازی است و این نگرانی وجود دارد که شرکت در این نشست سبب ایجاد تعهدات غیررسمی برای اجرای توافق‌نامه پاریس شود.

🔹توافق‌نامه پاریس در ایران بعد از یک مرحله تایید مجلس با ایراد مهم شورای نگهبان دوباره به مجلس بازگشت. دولت پیوست تعهدات ایران به این توافق‌نامه را به مجلس ارائه نکرده است. پیوستی که ابعاد زیان‌بار این توافق‌نامه برای کشور را آشکار می‌کند. 

🔹کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد اجماع جهانی برای اجرای این توافق‌نامه هستند چرا که در برایند کلی جایگاه اروپای بدون منبع انرژی را در جهان تقویت می‌کند. ایران نباید در این بازی خودش را اسیر کند.

🔹 منافع ملی ایران ایجاب می‌کند که رئیس جمهور در این نشست شرکت نکند. ملت ایران خاطره خوشی از نشست‌های پاریس و کشور فرانسه ندارند.

📚 منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف