«شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند. سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختلافات بدمند.» 🔹 این جمله یکی از کلیدی‌ترین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که آذر ماه سال گذشته بیان کردند. 🔹 فردا ولادت فرخنده فخر عالم بشریت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) […]

«شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند. سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختلافات بدمند.»


🔹 این جمله یکی از کلیدی‌ترین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که آذر ماه سال گذشته بیان کردند.
🔹 فردا ولادت فرخنده فخر عالم بشریت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) است. همان پیامبر مهربانی که وقتی بر سر او خاکستر می‌ریختند خم به ابرو نمی‌آورد و به عیادت همان فرد می‌رفت، همان پیامبر رحمتی که مردمان جاهل عصر خویش را با معبود یکتا آشنا کرد و اما امروز همان بازماندگان جاهل دوران آن پیامبر رحمت در نقش عوامل استکبار جهانی ظاهر شده و به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه میان امت اسلامی هستند و رهبری انقلاب اسلامی نیز با همان صراحت در بیان و اقتدار همیشگی خود از شیعه لندنی و مرجعیت ساختگی آن و سنی تحت امر آمریکا پرده برداشتند و در یکی دیگر از سخنان مهم خود تاکید کردند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، اینها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»
🔹 حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ درباره بدعت‌های جریان موسوم به «تشیع لندنی» در کشور بحث کارشناسانه عمیقی دارد و معتقد است هدف این جریان «احمق نشان‌دادن شیعه» است.
🔹 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما دو نوع عزاداری و محرم داریم، می‌گوید: «اولین روضه رسمی برای امام حسین(ع) را یزید خواند و اولین روضه حقیقی را زینب(س)خواند؛ امروز در جامعه شیعه هم دو تیپ عزاداری و مداح داریم؛ ما هم روضه زینبی داریم و هم روضه یزیدی. از نگاه امام و رهبری، ما کسانی داریم که به تعبیر امام خمینی، اسلام آمریکایی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تشیع انگلیسی دارند.»
🔹 و اما در این میان باید اذعان داشت پادشاهی بریتانیا سابقه‌ای تاریخی در تفرقه‌افکنی در مستعمرات خود به ویژه ممالک اسلامی داشته و دارد؛ سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» نیز برگرفته از رویکرد تاریخی انگلیسی‌ها به سیاست‌خارجی است.
🔹 فرقه‌سازی و ایجاد انشعاب در ادیان الهی از جمله دستورکار سرویس‌های جاسوسی غرب در جهان اسلام بوده است؛ پیدایش فرقه‌های وهابیت و بهاییت از جمله طرح‌های سرویس اطلاعاتی انگلیس برای ممانعت از اتحاد جهان اسلام است که گرفتار شدن برخی کشورهای اسلامی در این دام، آنچه امروز – نه تنها در دنیای اسلام – بلکه در سراسر جهان با عناوینی چون افراط‌ گرایی از آن یاد می‌شود را رقم زده است.
🔹 با همه این تفاسیر فرمان بزرگداشت هفته وحدت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نقطه عطفی بود در برابر تمام این توطئه‌ها و اکنون  به گفته دکتر سید وحید ظهوری حسینی؛ کارشناس ارشد امور بین‌الملل، شاهد این هستیم که دشمنان اسلام به شدت در برابر وحدت اسلامی موضع گرفته‌اند و صهیونیست‌ها، لابی‌های صهیونیست‌ها، استکبار جهانی و وهابی‌هایی که با افکار سلفی‌گری و تکفیری به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند، جهان اسلام را هدف قرار داده‌اند و این وحدت برای آنها مانند زهری است که می‌تواند تمام تلاش‌های‌شان‌را به نابودی بکشاند.

📚 منبع : روزنامه کیهان – ۱۳ آذر ۱۳۹۶