" مورنیگا اولیفرا " درختی بومی هندوستان با خواصی معجزه‌آسا درمان سرطان و به درخت معجزه‌آسا معروف و مشهور است 🔸طبیب کاظمی که سال‌هاست در درمان بیماران سرطانی با استفاده از این گیاه فعالیت دارد می‌گوید «مورنیگا اولیفرا به خاطر داشتن خواص پزشکی فراوان و مواد معدنی ویتامین‌های فراوان سرطان‌های کبد، ریه، خون و تخمدان […]

" مورنیگا اولیفرا " درختی بومی هندوستان با خواصی معجزه‌آسا درمان سرطان و به درخت معجزه‌آسا معروف و مشهور است


🔸طبیب کاظمی که سال‌هاست در درمان بیماران سرطانی با استفاده از این گیاه فعالیت دارد می‌گوید «مورنیگا اولیفرا به خاطر داشتن خواص پزشکی فراوان و مواد معدنی ویتامین‌های فراوان سرطان‌های کبد، ریه، خون و تخمدان را با موفقیت درمان و دیگر سرطان‌ها را به خوبی مهار و کنترل می‌کند و جایگزین مناسبی به جای شیمی‌درمانی بوده و برعکس شیمی‌درمانی هیچ مضراتی به همراه ندارد و مرگ و میر ناشی از سرطان را به شدت کاهش می‌دهد.

🔸کاظمی که از طریق فضای مجازی هم با بیماران خود در ارتباط بوده و به درمان و مداوای آنها مشغول است می‌گوید متأسفانه بسیاری از داروهای گیاهی و به ویژه این گیاه معجزه‌گر در ایران ناشناخته مانده و حتی بزرگان طب سنتی ما هم از آنها آگاهی چندانی ندارند. اما با گسترش فضای مجازی و اینترنت مردم ما با مورنیگا و دیگر داروهای گیاهی آشنا شده و آن را می‌شناسند و به سمت استفاده از آن رفته و این گیاه معجزه‌گر کم‌کم با اقبال عمومی مواجه می‌شود.

🔸وی می‌گوید: برخی گیاهان دارویی از جمله مورنیگا دارای خواص بهداشتی، غذایی، دارویی است و درآمدزایی بالایی برای کشورهای تولیدکننده آن دارد اما در ایران ناشناخته مانده و تنها به صورت محلی در برخی استان‌های کشور به طور بی رویه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در برخی مناطق موجب انقراض آن شده است.

🔸کاظمی معتقد است این گیاه را می‌توان در مناطق بیابانی، سنگلاخی و کم‌آب کشور کشت کرد و با توسعه و ترویج کشت و استفاده از خواص دارویی آن در درمان بیماران و درآمدزایی برای کشور بهره برد.

🔸وی می‌افزاید: مورنیگا دارای انواع ویتامین‌ها، پروتئین، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و بتاکاروتن است و تحقیقات انجام شده برروی این گیاه نشان می‌دهد که مورنیگا می‌تواند بیش از ۳۰۰ نوع بیماری را درمان کند و انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تولید این گیاه باشد.

📚 منبع : کیهان – ۱۳۹۶/۰۶/۳۱