🔹اسلامیزه کردن مدل های غربی با روضه امام حسین(ع) و برگزاری جلسات در مسجد!! 🔹جلالی، رئیس سابق سازمان جنگل‌ها و مراتع درباره طرح ترسیب کربن گفت: در خصوص فرایند توسعه روستایی، آنچه در کشور، توسط جهاد سازندگی انجام می‌شد، یک مدل بسیار جالب و خوبی بود. اگر در سازمان جنگل‌ها در زمینه مشارکت مردمی توفیقی […]

🔹اسلامیزه کردن مدل های غربی با روضه امام حسین(ع) و برگزاری جلسات در مسجد!!

🔹جلالی، رئیس سابق سازمان جنگل‌ها و مراتع درباره طرح ترسیب کربن گفت: در خصوص فرایند توسعه روستایی، آنچه در کشور، توسط جهاد سازندگی انجام می‌شد، یک مدل بسیار جالب و خوبی بود. اگر در سازمان جنگل‌ها در زمینه مشارکت مردمی توفیقی حاصل شده، توسط همین جهادگرانی بود که با اعتقاد و باور به مشارکت مردم کار می‌کردند. در همین راستا، طی چند سال گذشته، هدف اصلی ما در سازمان جنگل‌ها ایرانیزه و اسلامی کردن مفاهیم اسناد بین المللی است. به گونه‌ای که جلسات را در مساجد روستاها و در ایام محرم با روضه امام حسین(ع) آغاز می‌کنیم.

🔹سازمان‌های بین‌المللی دخالتی در آموزش روستاییان نمی‌کنند، جز در موارد تخصصی!!

🔹معاون سابق وزیر جهاد کشاورزی گفت: هدف اصلی ما، افزایش مشارکت روستاییان در توسعه روستایی است. در خصوص بهره‌برداری از مراتع و منابع طبیعی، خود روستاییان، نهال کاری می‌کنند، علوفه تولید می‌کنند، خودشان هم مشارکت می‌کنند و ما هم به عنوان سازمان مسئول به هدف خود می‌رسیم. هم اکنون ۱۷ میلیون هکتار از جنگل‌ها به وسیله خود مردم حفاظت می‌شوند و ۷۳ درصد جرائم مرتبط با تخریب جنگل‌ها کاهش یافته است.

🔹 وی ادامه داد: این‌ها چیزهایی نیستند که سازمان‌های بین المللی به ما یاد داده باشند. خود ما هم، حواسمان خیلی جمع است. دست‌اندرکاران پروژه‌های بین المللی، همچون ترسیب کربن، کوچکترین دخالتی در زمینه آموزش‌های روستاییان، غیر از مسائل تخصصی، نمی‌کنند!!

ادامه دارد…

📚 منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف