🔹ناصر نبی‌پور، رییس هیات مدیره اتحادیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و اظهار کرد: اکنون هر کیلو نرخ تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، معادل شانه‌ای ۱۵ و هر عدد ۴۵۰ تومان است. 🔹وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تا […]

🔹ناصر نبی‌پور، رییس هیات مدیره اتحادیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و اظهار کرد: اکنون هر کیلو نرخ تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، معادل شانه‌ای ۱۵ و هر عدد ۴۵۰ تومان است.

🔹وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تا کنون ۱۵ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار معدوم شدند، افزود: در شرایط کنونی معدوم‌سازی این تعداد مرغ تخم‌گذار، مساوی با کاهش روزانه ۶۰۰ تن تخم مرغ ،که رقم کمی نیست!!

🔹نبی‌پور با انتقاد از این مساله که تا کنون کمکی به تولیدکنندگان نکرده است، بیان کرد: صندوق بیمه، غرامت مرغداران را پرداخت نکرده و سازمان دامپزشکی به سبب کمبود بودجه، توان پرداخت کمک به تولیدکنندگان را ندارد.

🔹این مقام مسوول، با اشاره به اینکه امیدی به صنعت مرغداری نیست، تصریح کرد: اگر دولت برای خروج از بحران فعلی مرغداران، چاره‌ای نیندیشد به آینده این صنعت نمی‌توان امیدوار بود چرا که مرغداران یکی پس از دیگری از چرخونه تولید خارج خواهند شد.

🔹به گفته وی، استان‌های تهران، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی و قم درگیر بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان هستند.

🔹 وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند اقدامی در خصوص مقابله با آنفلوانزا انجام دهد و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی باید حمایت لازم از سازمان دامپزشکی را داشته باشند.

🔹نبی پور، در پاسخ به این سوال که رسما سازمان دامپزشکی شیوع بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان را اعلام نکرده است، اضافه کرد: مسوولان این سازمان هر گونه اطلاع رسانی را باید با هماهنگی ستاد بحران آنفلوانزا انجام دهند و از طرفی به سبب ارتباط جهانی مجبورند برخی مسایل را رعایت کنند.

📚 منبع : پیشرفت کشاورزی ایران