🔹 رئیس‌سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ۸۰ هزار تن پرتقال و سیب برای تنظیم بازار شب عید خریداری می‌شود و تاکنون بیش از ۱۹ هزار تن سیب و ۲۷ هزار تن پرتقال ذخیره شده است. 🔹 به گزارش ایسنا، اوسط هاشمی در یک نشست خبری اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد ۲۰ هزار […]

🔹 رئیس‌سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ۸۰ هزار تن پرتقال و سیب برای تنظیم بازار شب عید خریداری می‌شود و تاکنون بیش از ۱۹ هزار تن سیب و ۲۷ هزار تن پرتقال ذخیره شده است.

🔹 به گزارش ایسنا، اوسط هاشمی در یک نشست خبری اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد ۲۰ هزار تن سیب برای تنظیم بازار شب عید خریداری و ذخیره‌سازی شود که تاکنون ۱۹ هزار و ۲۲۲ تن انجام شده است. همچنین برای خرید و ذخیره‌سازی ۶۰ هزار تن پرتقال برنامه‌ریزی کرده بودیم که تاکنون بالغ بر ۲۷ هزار تن پرتقال تامسون شمال خریده‌ایم و تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تنی که برای این نوع پرتقال برنامه‌ریزی شده بود فاصله‌ای نداریم. البته برای خرید و ذخیره‌سازی۱۰ هزار و ۸۰۰ تن پرتقال والنسیای جنوب نیز برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته و قراردادهای آن منعقد شده که به محض آغاز فصل برداشت انجام می‌شود.

🔹 وی افزود: هم‌اکنون در مرحله حمل و انتقال میوه‌های خریداری شده برای ذخیره‌سازی در مناطق و استان‌های تعیین شده قرار داریم که تا پانزدهم بهمن‌ماه این محموله‌ها منتقل می‌شود و از بیستم اسفندماه آنها را به بازار وارد می‌کنیم که قیمت‌شان نیز در زمان توزیع مشخص می‌شود.

🔹 رئیس‌سازمان مرکزی تعاون روستایی تاکید کرد: باید کاری کنیم که بازار از حالت سنتی خارج شود و رابطه مستقیم تولیدکننده با بازار مصرف شکل گیرد تا نقش دلالان به حداقل برسد، چرا که اگر امروز مهاجرت و کاهش جمعیت روستا وجود دارد، یعنی این‌که باید روی اقتصاد روستا و رفاه آن بیشتر کار کنیم. اخیرا درباره زعفران کار کردیم و قیمت آن را در هر کیلوگرم تا یک میلیون تومان افزایش دادیم.

🔹 هاشمی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۶۰ تن زعفران از تولیدکنندگان به قیمت کیلویی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌ایم که امروز بازار رکورد قیمت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را هم شکست.

🔹 رئیس‌سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: از سویی دیگر نیز براساس قانون در سال آینده باید ۲۵ درصد میادین میوه و تره‌بار در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و سالانه ۱۵ درصد به آن اضافه شود تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم میادین میوه و تره‌بار را به دست کسانی برسانیم که مستقیما تولید‌کننده هستند و واسطه‌ای بین تولید و مصرف ایجاد نشود. در حال حاضر ، دلالان ، گوجه‌فرنگی را کیلویی ۸۰۰ تومان می‌خرند و به مردم ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان می‌فروشند.

🔹 هاشمی ادامه داد: در زمینه تنظیم بازار شیرخام نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت و قیمت این محصول که تا ۸۰۰ تومان سقوط کرده بود به ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان ارتقا پیدا کرد؛ گرچه با قیمت ۱۴۴۰ تومانی مصوب فاصله داریم، اما امروز خریداران شیرخام این کار را به صورت نقدی انجام می‌دهند و دامداران وضعیت بهتری نیز پیدا کرده‌اند.

 

 

📚 منبع : کیهان – ۷ بهمن ۹۶