🔸  نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو به تبیین راهکارهای بیوتکنولوژی و محصولات تراریخته برای پیشگیری از سرطان پرداخت. 🔸 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، بهزاد قره یاضی، متخصص ژنتیک گیاهی و نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو، در نشست ارتقا آگاهی‌بخشی در حوزه سرطان که در […]

🔸  نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو به تبیین راهکارهای بیوتکنولوژی و محصولات تراریخته برای پیشگیری از سرطان پرداخت.

🔸 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، بهزاد قره یاضی، متخصص ژنتیک گیاهی و نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو، در نشست ارتقا آگاهی‌بخشی در حوزه سرطان که در محل کمیسیون ملی یونسکو و با حضور کارشناسان و مسئولان مرتبط با سلامت برگزار شد، به بررسی تاثیر غذای مسموم، ارگانیک و سرطان زا پرداخت.

🔸 وی با اشاره به نظر کارشناسان وزارت بهداشت درباره بزرگ‌نمایی آمار سرطان در کشور گفت: در سال ۲۰۱۵ سه میلیون و هشتصد و پنجاه و پنج هزار مرگ ثبت شده است که از این تعداد ۴۹۹ هزار مرگ (۱۲٫۸)در اثر سرطان رخ داده است.

🔸 قره یاضی یکی از عوامل افزایش آمار سرطان را بالا رفتن سن متوسط جامعه دانست و گفت: به گفته کارشناسان با افزایش سن، نرخ بروز سرطان افزایش می یابد. در زمان انقلاب امید به زندگی کمتر از ۶۰ سال بود. الان امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است. در حال حاضر امید به زندگی در آمریکا ۷۸ سال است. با افزایش سن طبیعی است که ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان هم افزایش می یابد. این دستاورد خیلی بزرگی است.

🔸 رئیس انجمن ایمنی زیستی با اشاره به سموم کشاورزی به عنوان یکی از عوامل سرطان زا تأکید کرد: ۸۸ درصد مبارزه با آفات به کرم ساقه خوار برنج اختصاص دارد. برای مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج از دیازینون که یک سم ارگانوفسفره است استفاده می شود. مصرف دیازینون در حال حاضر در اروپا و آمریکا ممنوع است. در ایران هم تا دو سال آینده ممنوع خواهد شد.

🔸 قره‌یاضی افزود: سموم کلره و ارگانوفسفات ها از جمله سموم سرطان زا هستند. ۳۴ هزار نفر در اثر سموم کشاورزی سرطان گرفته‌اند. عوارض متعددی برای استفاده از سموم شیمیایی گزارش شده است. کاهش بهره هوشی کودکان، کاهش باروری، تولد نوزادان مرده یا معلول تنها بخشی از نتایج مصرف بی رویه سموم شیمیایی خطرناک هستند.

🔸 وی با ذکر مصادیقی از توانمندی‌های مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته برای جلوگیری از عوامل سرطان‌زا گفت: وقتی برنج را مقاوم به آفت کردیم از سم دیازینون در آن استفاده نمی‌شود. در مورد پنبه تراریخته مقاوم به آفت هم که تا ۱۴ بار دیازینون می‌زدیم به همین صورت از مصرف سم بی‌نیاز خواهیم شد. بر اساس یک متا آنالیز در کل جهان با کشت محصولات تراریخته مختلف ۳۹ درصد مصرف سم کاهش یافته است.

🔸 قره‌یاضی ادامه داد: از طریق این فناوری سیب زمینی تراریخته مقاوم ایجاد شده است که اسپرژیلوس که سرطان زا است در آن رشد نمی کند. بعلاوه مهندسی ژنتیک توانسته است میزان اکریلامید در سیب زمینی را هم کاهش دهند که آن هم سرطان‌زا است و متأسفانه مردم نسبت به این عوامل سرطان‌زا آگاهی ندارند.

🔸 وی با غیر علمی دانستن تفکیک سموم به طبیعی و شیمیایی گفت: تقریبا تمام سموم شیمیایی که استفاده می کنیم و بعضا بسیار زیانبارند دارای منشأ طبیعی هستند. بنابراین صرف اینکه گفته شود محصولی طبیعی است نمی‌توان به آن اطمینان کرد و این معیار که متأسفانه برخی ترویج می‌کنند نمی‌تواند به عنوان راه حلی برای پیشگیری از سرطان یا درمان آن مطرح شود بلکه وضعیت را بدتر خواهد کرد.

🔸 عضو هیئت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به آفلاتوکسین به عنوان یک ماده طبیعی سرطان‌ در برخی محصولات غذایی گفت: مطالعات منتشر شده در منابع آی اس آی نشان داده است که محصولات ارگانیک به دلیل شرایط تولید این محصولات تا ده برابر بیشتر به مایکوتوکسین های حاصل فورزاریوم در غذاهای ارگانیک در وارد متعدد آلوده می‌شود.

🔸 وی با اشاره به چشم انداز و ظرفیت روش ارگانیک در کشاورزی گفت: کل تولید ارگانیک از کشاورزی در صد سالی که از عمر این صنعت می گذرد به دلیل محدودیت های متعدد تنها به یک درصد از کل تولیدات رسیده است.

🔸 قره یاضی استقبال کشاورزان از محصولات تراریخته را مورد توجه قرار داد و گفت: استقبال از این فناوری به گونه‌ای بوده است که در طول تنها ۲۱ سال ۱۸ درصد از کل تولیدات کشاورزی جهان را شامل شده و بخش زیادی از محصولاتی که معادل تراریخته آنها موجود است به این روش کشت می‌شود.

🔸 با فرا رسیدن چهارم فوریه روز جهانی سرطان و هفته ملی مبارزه با سرطان، کمیسیون ملی یونسکو اقدام به برگزاری نشست ارتقا آگاهی‌بخشی در حوزه سرطان کرد.

هشدار

سر کرده تراریخته و سازنده برنج تراریخته؟!

نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی بونسکو و متخصص سرطان هم شده است؟

واقعا اینها تا کجا نفوذ کرده اند؟

۹۰% مردم مخالف می فرمایند کشاورزان استقبال می کنند؟!

 

 

⭕️ بیانیه بنیاد ملی سبک زندگی سالم ⭕️

هشدار:

🔹 خبر بالا را بخوانید؟ واقعا حیرت انگیز نیست؟ سرکرده تراریخته ایران که برنج ایرانی طارم مولایی را ۲۰ سال پیش (با فناوری قدیمی مهندسی ژنتیک) و با حمایت مالی بنیاد صهیونیستی راکفلر در فیلیپین تراریخته کرده است ( درج شده در مقاله  انگلیسی منتشر شده این فرد در سال ۱۹۹۷) و تلاش بسیاری برای واردات و کشت و مصرف تراریخته در ایران نموده  و مدتی قبل مسئول پژوهش سازمان برنامه بودجه بوده ولی به دلیل فشار مردم عزل شده در حالی که نه تخصصی در اخلاق زیستی دارد و نه سرطان؟! می شود نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی یوسکو؟ همان سازمانی که  مجری سند خطرناک ۲۰۳۰  در ایران بود تا سبک زندگی ایرانی اسلامی ملت ایران را نابود و سبک زندگی غربی را جایگزین کند ولی با هشیاری ملت و رهبری متوقف شده.

 🔹 به نظر شما عجیب نیست سرکرده تراریخته به همایش سرطان دعوت شود برای سخنرانی؟ آیا ایشان متخصص سرطان هستند؟ و جالب اینکه درباره مزایای تراریخته در پیشگیری از سرطان صحبت کنند؟ و محصولات سالم و ارگانیک را سرطان زا بنامند و محصولات تراریخته را سالم ؟ آیا دانشمندان حاضر در این همایش  را ساده لوح فرض کرده اند؟

🔹 کدام عقل سلیمی می پذیرد که با این همه سند و مدرک از خطرات محصولات تراریخته برای سلامت انسان و محیط زیست و مخالفت جهانی با کمپانی های مافیایی ترویچ تراریخته چون مونسانتو امریکا، و ممنوعیت کشت در ۳۷ کشور جهان و کنترل و نظارت سخت واردات در جامعه اروپا و برچسب زنی و گرایش مردم به محصولات غیر تراریخته اینها در همایش روز مقابله با سرطان در داخل کشور ایران به ترویج تراریخته بپردازند و یکته تازی کنند و در حالی که چندین نظر سنجی مردمی نشان داده  که ۹۰% مردم و کشاورزان ایران تمایلی به مصرف محصولات تراریخته ندارند بگویند : کشاورزان ایرانی از کشت تراریخته استقبال می کنند؟!

🔹 آیا خدا را در نظر نمی گیرند و منافع شخصی و ماموریت هایشان را بر منافع ملی مرجح می دانند و اینگونه بر خلاف حقیقت و مصالح کشور و ملت سخن می گویند؟ آیا مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه؟ وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست که همه باید مدافع سلامت ملت و محیط زیست باشند نباید پاسخگو باشند که چرا سازنده برنج تراریخته باید مروج تراریخته مشکوک و حتی احتمالا مضر در همایش سرطان شود ؟ کسی که ده ها شرکت دارد و مروج تراریخته است و ذینفع در موضوع تراریخته باید بشود نایب رئیس کمیته اخلاق زیستی یونسکو؟ آیا ما اساتید برجسته اخلاق زیستی در کشور نداریم؟ آیا ما دانشمندان بزرگ و پزشکان متخصص غیر ذینفع در واردات و کشت و تجارت تراریخته نداریم که  نماینده یونسکو هم نیستند تا بیایند صادقانه و منصفانه و بی طرفانه هم مزایا و هم معایب را به متخصصین سرطان بگویند و قضاوت را به آنها واگذار کنند؟ آیا نهاد های نظارتی نباید دقت بیشتری بکنند؟ در همایش مبارزه با سرطان فردی بیاید از محصولات تراریخته ای که مشکوک به ایجاد سرطان است و حد اقل احتمال خطر آن در مقالات متعدد ثابت شده سخنرانی کند و آن را برای پیشگیری از سرطان توصیه کند و همه سکوت کنند؟ آیا این عجیب نیست؟ آن هم در دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در سال اقتصاد مقاومتی؟

🔹 واقعا باید گریست که ؛ اینها تا کجا نفوذ کرده اند؟ و چرا کسی جلودارشان نیست؟ و  چرا صدای دانشمندان منتقد بجایی نمی رسد؟ باید از دانشمندان و دانشجویان و خردمندان و رسانه های مستقل استمداد کرد: به داد این کشور برسید؟ به داد این مردم مبارز و مقاوم و صبور برسید؟  تو را به خدا بخاطر خون صدها هزار شهید از ابتدای انقلاب تا کنون، برای حراست از ارزش های انقلاب؟ برای حراست از امنیت و سلامت کشور و مردم ؟ برای پیشگیری از نابودی سبک زندگی ایرانی اسلامی و برای نسل آینده کاری کنید؟ حرکتی کنید؟ بارها هشدار دادیم و لی گویا گوش شنوایی نیست؟ ما تنها برای حفاظت از سلامت مردم و امنیت کشور تلاش می کنیم و هیچ هدف سیاسی، جناحی و شخصی نداریم  و از همه شما مردم بزرگ ایران می خواهیم در این راه ما را یاری کنید. 

والسلام 
۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۶

📚 منبع : بنیاد ملی سبک زندگی سالم