💢 مدیریت بحران همچنان مقوله ای کاربردی بعد از وقوع حادثه ➖ پیشگیری قصه ای فراموش شده ➖ معدوم سازی حدود بیست میلیون مرغ تخمگذار مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور طی دو سال اخیر ♦️ … و مثل اغلب موارد متهم اصلی گریخت این مرتبه حیات وحش (پرندگان مهاجر مقصر اصلی) 🔸 […]

 💢 مدیریت بحران همچنان مقوله ای کاربردی بعد از وقوع حادثه
➖ پیشگیری قصه ای فراموش شده

➖ معدوم سازی حدود بیست میلیون مرغ تخمگذار مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور طی دو سال اخیر

♦️ … و مثل اغلب موارد متهم اصلی گریخت

این مرتبه
حیات وحش (پرندگان مهاجر مقصر اصلی)

🔸 این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند، عملکرد نامناسب دستگاه های ذیربط باعث شده گسترش بیماری به این اندازه باشد و اگر اقدامات کنترلی، به موقع و مناسب بود بیماری تا این اندازه پیشرفت نمی کرد.

 🔸 در ۶۶ کشور درگیر در سال ۲۰۱۶ و ابتدای ۲۰۱۷ ، تعداد ۲۸ کشور اروپایی با ۱۲۰۷ کانون درگیر و عمده کانون ها در پرندگان وحشی و بومی آنها بروز کرد ولی متاسفانه در ایران ۴۰ درصد کانونها در واحدهای صنعتی و غالباً در مرغ تخمگذار بوده است.

🔸 امسال از ابتدای مهرماه تاکنون، در بیش از ۱۷۰ کانون آلوده شناسایی شده، تقریباً ۹۰ درصد آن، مربوط به واحدهای صنعتی بوده است.

✍️ عباس جعفری

 

پی نوشت👇
➖تا وقتی مناصب امور کشور در دست مدیرانی بی لیاقت باشد که به پشتوانه سابقه و روابط سیاسی شان بر مسند امور تکیه می زنند و بکارگیری افرادی مطیع و ضعیف به عنوان همکار که تملق توانمندی اصلی آنها است وضع کشور همین است…

⭕️ نمی دانم در توصیف شخصیت آن مقام مسئولی که در یک گردهمایی مردمی گفت که مراقب باشید دشمن(آمریکا) می خواهد از طریق فضای مجازی، موجبات دلسردی مردم از مسئولین را فراهم کند چه بگویم و یا آن مقام مسئولی که از ابتدای انقلاب در عالیترین سطح تصمیم گیری کشور بوده است و حالا منتقد اصلی کشور شده است و دم از همه پرسی می زند.

♦️ آقایان لطفا از خواب غفلت بیدار شوید، چهار دهه است که همین مردم با جان و دل نگهدار این انقلاب بوده اند و رنج ضعف های مدیریتی کشور را تحمل کرده اند، بنیانگذار کبیر انقلاب در سخنی ارزشمند و ماندگار فرمودند: "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، مگر غیر از این هست، اگر می توانست در این سالها زهر خودش را ریخته بود، باور کنید همه امید شیطان بزرگ به اشتباه های برخی از همین مدیران کشور است.
 راستی، امسال بنام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود، عجب واژه غریبی در سطوح تصمیم گیری و مدیریت کلان کشور بود.

◀️ … و عجب دل ساده ای داریم ما، سالهاست به جای پرداختن به موضوعات کلیدی کشور درگیری ذهنیمان شده است جناح چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب، داستان سرگرم کننده ای که هیچ پایانی ندارد…

📚 منبع : زیستن در محیط زیست