🔸پرفسور پرویز کردونی پدر کویر ایران : تا چند سال دیگه در خوزستان ایران شنیدن صدای شرشر باران یک آرزو خواهد بود. بچه های کوچک امروز باید باران را در قاب تلویزیون ببینند و قادر به لمس آن نیستند. بنده حدود ۲۰ سال پیش به آقای خاتمی گفتم که :خوزستان وفلات ناب آن با برنامه […]

🔸پرفسور پرویز کردونی پدر کویر ایران :

تا چند سال دیگه در خوزستان ایران شنیدن صدای شرشر باران یک آرزو خواهد بود.
بچه های کوچک امروز باید باران را در قاب تلویزیون ببینند و قادر به لمس آن نیستند.
بنده حدود ۲۰ سال پیش به آقای خاتمی گفتم که :خوزستان وفلات ناب آن با برنامه های شما نابود میشود ولی به من نیش خند زد.
به وزیر نفت گفتم: برای پروژه نفت آزادگان در هویزه تالابها را خشک نکنید، بازم به من نیش خند زد.
 به وزیر کشاورزی گفتم :مسیر کارون باید از سرچشمه تا انتها براساس منطق طبیعت شکل بگیرد وآب ومسیر آن را با احداث تونل وانتقال آن به اصفهان وکرمان تغییر ندهید باز به من نیش خند زد.
به وزیر نیرو گفتم؛ سد سازی دشمن طبیعت و فلات ودشت خوزستان است، باز به من نیش خند زد.
 سال گذشته وقت ملاقات با روحانی گرفتم ،پیش او رفتم و به او گفتم تا چند سال دیگه خوزستان وفلات ودشتها  و تالاب های آن نابود وخالی از سکنه میشود، باز به من نیش خند زد .
دوماه پیش بازهم  به رئیس  سازمان محیط زیست گفتم:  درخت کاری باید براساس منطق طبیعت  شکل بگیرد و این برنامه های شما سرگرم کردن مردم و سرکار گذاشتن آنهاست و باز هم خندید…
ما هر چه گفتیم ، مسولین نشنیدند و نیشخند زدند ..

حالا به شما مردم خوزستان یک چیز را به شما بگوییم :تا چند سال دیگر اگر مهاجرت نکرده اید و زنده ماندید و در سرزمین مادری خود سکونت داشتید، به شما بگوییم به انواع بیماریهای مزمن وناشناخته مبتلا میشوید وعمر مفید شما حداقل بیست سال کوتاه تر از نرمال کشوری وجهانی خواهدشد.
 تورو خدا شما مردم خوزستان به من نیش خند نزنید …
(پرفسور پرویز کردونی پدر کویر ایران)

📚 منبع : صیانت از آب استان چهارمحال و بختیاری