محسن اعرابی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ابتلای چهار نفر در استان به بیماری تب کریمه کنکو تایید شده است اظهار داشت: این بیماران زود درمان شده و مشکلی برایشان ایجاد نشده است. وی درباره مسمومیت با قارچ گفت: خوشبختانه در مازندران مسمومیت با قارچ را نداشتیم و این مسمومیت فقط در سلسله جبال زاگرس […]

محسن اعرابی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ابتلای چهار نفر در استان به بیماری تب کریمه کنکو تایید شده است اظهار داشت: این بیماران زود درمان شده و مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

وی درباره مسمومیت با قارچ گفت: خوشبختانه در مازندران مسمومیت با قارچ را نداشتیم و این مسمومیت فقط در سلسله جبال زاگرس اتفاق افتاد و در حوزه البرز مرکزی هیچ موردی گزارش نشده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نگرانی ما درباره کنه و تبعات ناشی از آن است خواهان توجه به مسائل بهداشتی و ایمنی از سوی دامداران و کشاورزان شد.

اعرابی همچنین درباره بیماری ویروسی در کلاردشت با بیان اینکه شمار بیماران و دامنه نفوذ بیماری روبه کاهش است گفت: چون بیماری از طریق مدفوع منتقل می‌شود تمام افراد باید شدیداً بهداشت فردی را رعایت کنند، همچنین برای آشامیدن، پخت‌وپز و شستشو نیز از آب جوشیده سرد شده استفاده شود.

وی درباره علل بروز بیماری ویروسی نورو در کلاردشت گفت: ظن اصلی ما در خصوص این ویروس مربوط به آلودگی آب است.

 

کد مطلب : Kh97031011

📚 منبع : خبرگزاری مهر