استاندار اصفهان گفت: برای تکمیل طرح تونل سوم کوهرنگ امسال مبلغ ۱۰۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به همراه ۲۹۳ میلیارد تومان از محل جدول ۱۹ تامین شده که این میزان اعتبار، نسبت به سال گذشته ۶ یا ۷ برابر افزایش یافته است. محسن مهرعلیزاده با اشاره در نظر گرفتن ۱۱۰ میلیارد تومان برای ارتقاء تجهیزات […]

استاندار اصفهان گفت: برای تکمیل طرح تونل سوم کوهرنگ امسال مبلغ ۱۰۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به همراه ۲۹۳ میلیارد تومان از محل جدول ۱۹ تامین شده که این میزان اعتبار، نسبت به سال گذشته ۶ یا ۷ برابر افزایش یافته است.
محسن مهرعلیزاده با اشاره در نظر گرفتن ۱۱۰ میلیارد تومان برای ارتقاء تجهیزات تصفیه خانه‌ها کرد: در نظر داریم با اجرای این طرح سطح کیفی تصفیه پسآب افزایش یافته تا بتوان با احیاء آب و بازیابی پسآب و تبدیل آن به یک آب استاندارد، این میزان آب را برای بخش کشاورزی و کشت گلخانه‌ای و نیز محیط زیست استفاده کرد، همچنین از این میزان، بخشی برای احداث گلخانه‌ها اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به تدوین جدولی برای مصرف آب در استان‌های اصفهان و استان‌های همجوار عنوان کرد: این جدول به تایید وزارت نیرو رسیده و میزان آب آشامیدنی اصفهان، یزد و بخش صنعت، کشاورزی و حفظ باغات به صورت، ماهانه و تا پایان شهریور تنظیم شده است و آب منطقه‌ای و یا آب و فاضلاب بر اساس این جدول آب را اختصاص می‌دهند.
وی افزود: در تلاش هستیم برداشت بی‌رویه غیرقانونی آب از زاینده‌رود کنترل شود، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت نیرو، آب به میزانی که درختان خشکیده نشوند، به باغات اختصاص می‌یابد.
با بیان اینکه باید برداشت‌های غیرقانونی از زاینده‌رود را متوقف کنیم، گفت: در تلاش هستیم با رعایت قوانین و عمل بر اساس جدول تخصیص آب و هزینه برای استفاده کامل از پسآب تولیدی در استان اصفهان، آب را به رودخانه زاینده‌رود بازگردانیم.
استاندار اصفهان بیان کرد: بر روی موضوع انتقال آب از خلیج‌فارس و مدیریت مصرف آب داخل شهر تحقیقاتی در حال انجام است.
 

📚 منبع : کیهان – ۱ تیرماه ۱۳۹۷