… حال ببینیم اصلاح بذر و به نژاد کردن آن در این فرهنگ زدایی چگونه می باشد.  انواع بذر کدام است؟  1.بذر آزاد گرده افشان یا طبیعی بذرهای آزاد گرده افشان (OP) یا ارقام استاندارد، بذرهایی هستند که به طریق تصادفی و طبیعی به کمک باد، حشرات و پرندگان گرده افشانی شده‌اند و در نتیجه […]

… حال ببینیم اصلاح بذر و به نژاد کردن آن در این فرهنگ زدایی چگونه می باشد.

 انواع بذر کدام است؟

 1.بذر آزاد گرده افشان یا طبیعی

بذرهای آزاد گرده افشان (OP) یا ارقام استاندارد، بذرهایی هستند که به طریق تصادفی و طبیعی به کمک باد، حشرات و پرندگان گرده افشانی شده‌اند و در نتیجه منجر به گیاهانی می‌شوند که به صورت طبیعی دارای تنوع هستند.

ذخیره کردن بذرهای برتر ازقدیمی‌ترین روش ها برای تولید بذر است. کشاورزان از زمانی که به کشت و کار پرداخته‌اند، به دقت ارقامی که دارای ویژگی های مفیدی همانند مقاومت به خشکی یا عملکرد گسترده و ویژه بوده‌اند را انتخاب کرده‌اند. تمامی این بذرها به صورت آزاد گرده افشانی شده‌اند، بنابراین می‌توان بذرهای آنها را ذخیره و به نسل‌های بعد انتقال داد.

۲٫بذر هیبرید یا دو رگ گیری یا اصلاح شده تغییر خلقت خدا (سوره نسا آیه ۱۱۹):

روش دورگ گیری یا هیبرید ، به قصد پرورش گیاهان مقاوم به خشکی و آفات در جهت سازگاری به شرایط اقلیمی در حال تغییر، اجرا می شود. امروزه بیشتر بذرهای هیبرید با روش های کم هزینه(برای تشویق کشاورزان و تبلیغ این نوع محصول) در مزارع و گلخانه‌ها تولید می‌شوند که نیازمند تکنولوژی بالایی هم نیستند.

همچنین تعدادی از بذرهای هیبرید نیازمند به تکنولوژی‌های بالا بوده و در آزمایشگاه‌ها تولید می‌شوند. اما هیبریدها هیچ وقت از مرزهای گونه‌ای عبور نمی‌کنند.

در واقع این طور القا می شود که بذرهای هیبرید حاصل پی گیری هوشمندانه اصلاح‌گر در جهت استفاده از ذخایر ژنتیکی گونه های گیاهی برای تولید ارقامی است که حاصل تجمع ویژگی های مطلوب ژنتیکی آن می باشد. این ویژگی های مطلوب به کمک پدیده ای به نام هتروزیس یا قدرت هیبرید منجر به تولید گیاهانی می شود که مصنوعی بوده و از نظر ویژگی های مختلف به ظاهر و در زیبایی و درشتی و یک دست بودن برتر از والدین خود هستند. بذر اصلاح شده پس از تولید در مقیاس وسیع و با رعایت استانداردهای ملی بذر محصول خاص، به صورت بذر گواهی شده و با نام به نژاد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد. گواهی بذر با نصب شناسه یا برچسب صورت میگیرد. این شناسه حاوی اطلاعاتی مانند؛ نام محصول و رقم،  نام و علامت تجاری تولید کننده، تاریخ تولید،  طبقه بذری و … است. برچسب یا شناسه مخصوص بذر گواهی شده که الزاماً زیر نظر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و بر اساس استانداردهای ملی!!! بذر صادر شده و بر روی پاکت های بذر نصب می شود،؛ ضامن کیفیت آن بذر می باشد. و البته با گذاشتن نام های زیبا چون به نژاد و گواهی شده و اصلاح شده اعتماد مصرف کنندگان را جلب می نمایند.

۳٫بذر تراریخته (GMO) تغییر خلقت خدا (سوره نسا آیه ۱۱۹):

دشمنان نسل کش و کودک کش بشر و حامیان نابودسازی نژادهای مختلف انسان ها با از بین بردن بذرهای طبیعی(بومی) به شیوه کهن به جز هیبرید و دو رگ کردن بذرها ، با تکنولوژی

 GMO ـ Genetically Modified Organism   جانداران دستکاری‌شده ژنتیکی

 به خود اجازه می‌دهند که پا را فراتر از مرزهای گونه‌ای بگذارند. امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده و گران قیمت آزمایشگاهی (همانند رتروویروس و تفنگ‌زنی) می‌توانند DNA گونه‌هایی را دستکاری و ادغام کنند که هیچ وقت طبیعت قادر به انجام آن نیست.

همانند نحوۀ عملکرد باکتری Bt در ذرت علیه کرم ساقه خوار ذرت

ادغام کردن ژنها از موجودات مختلف در شرایط آزمایشگاهی مشهور به تکنولوژی DNA نوترکیب است وجود تولید شده به نامهای تراریخته (ترنس ژنیک) یا مهندسی ژنتیکی شده خوانده می شوند.

برای مثال ذرت تراریخته تولید شده توسط شرکت مونسانتو حاوی ماده ژنتیکی باکتری Bt است که از طریق ایجاد حفره در دیواره روده این کرم آن را می کشد. این بدان معناست که هر سلول ذرت تراریخته، حاوی DNA باکتری است. با اینکه کمپانی های بیوتکنولوژی ادعا می‌کنند که Bt در طی هضم در بدن انسان از بین می‌رود اما امروزه دیده شده است که سم حاصل از Bt در دستگاه گردش خون انسان‌ها وجود دارد.

برای تبلیغ وتوسعه و فروش بهتر محصولات (GMO) تراریخته به دروغ مزایایی را هم به آنها نسبت می دهند از جمله مقاومت در برابر علف‌کش‌ها، مقاومت در برابر آفات و در نتیجه کاهش مصرف حشره‌کش‌ها، افزایش تولید محصول در نتیجه کاهش قیمت تمام شدۀ نهایی، افزایش ماندگاری و… .

امروزه ثابت شده است که مصرف این محصولات صحت و سلامت جامعه را به خطر می‌ اندازد.

تاثیرات زیست محیطی این محصولات چیست؟ و آیا مزایای آن بر مضراتش ارجحیت دارد که از شیوه تولید محصولات کشاورزی و غذایی طبیعی اجدادمان فاصله بگیریم و به سمت تولید و واردات محصولات تراریخته و یا هیبرید روی آوریم؟

از انواع بذرهای ملون موجود در بازار با نام های گوناگون می توان به موارد ذیل اشاره داشت که همگی هیبرید دورگ و اصلاح شده!!! و به اصطلاح خلقت خدا را تغییر داده اند (سوره نسا آیه ۱۱۹ )که البته شکل بعضی از آن ها هم قابل رویت است.

بذر ملون پربار آناناسی هیبرید اف یک مونارک

بذر ملون راک استار ویتنام محصولی خاص و کمیاب

بذر ملون آناناسی سرویس پلاس فرانسه

بذر ملون تجریش هیبرید۱F

بذر ملون شیرین هیبرید۱F

بذر خربزه ملون راک استار

بذر ملون آناناسی فرانسوی

 

ـ با توجه به تاکید حضرت امام خمینی (ره) بر احیای کشاورزی بومی و فرمایش رهبر معظم انقلاب: "وقتى در جامعه‌یى علم محترم شمرده مى‌شود که استعداد و سرچشمه‌ى درونى عناصر انسانى کشور جوشان شود و علم بومى گردد.سرمایه‌گذارى براى علم، باید با این هدف باشد؛ والا این‌که دیگران فرآورده‌هاى علمى داشته باشند و فرمولها و کلماتى را به ما بیاموزند و ما بدون این‌که هیچ عمقى از آن به‌دست بیاوریم، آن کلمات را یاد بگیریم، به پیشرفت هیچ کشورى کمک نمى‌کند؛ نه ما و نه هیچ کشور دیگرى."  (بیانات در دیدار دانشجویان در ماه مبارک رمضان ـ ۱۰/۰۸/۱۳۸۳ آیا بهتر نیست بجای ملون، تامسون، کیوی و … طالبی، گرمک، خربزه، دستنبو و … را کشت کنیم و در احیای آن سرعت ببخشیم.

ـ در حال حاضر کشاورزی کشور در دست سرمایه داران است و کشاورزان بومی را در کار خویش مداخله نمی دهند.

ـ چرا باید بذر یک بار مصرف بخریم و اگر روزی ما را تحریم کنند و آنها را به ما نفروشند، چه خواهد شد؟!

ـ آیا اینکه به ما میوه ای ارائه کنند که بذر آن قابل کشت نیست تغییر خلقت خدا نامیده نمی شود؟

ـ چرا خداوند این همه بذر قابل کشت را داخل میوه هایی چون طالبی، خربزه یا هندوانه قرار داده است؟!

ـ چرا باید با نام اصلاح کردن و به نژاد نمودن بذرها آنها را عقیم کرد؟

ـ رهبر معظم انقلاب معتقد است:" هیچ ننگمان نمى‌کند که علم را از غربى‌ها و اروپایى‌ها یاد بگیریم؛ اما ننگمان مى‌کند که همیشه شاگرد بمانیم. شاگردى مى‌کنیم تا استعداد خود را پرورش دهیم و از درون بجوشیم. ما نمى‌خواهیم مثل استخرى باشیم که آبى را در ما سرازیر کنند و هر وقت هم خواستند، آب را بکشند یا اجازه ندهند بیاید، یا هرگونه آب آلوده‌یى را در این استخر بریزند. ما مى‌خواهیم مثل چشمه‌ى جوشان باشیم."

ـ آیا با خود اندیشیده اید که با تحریم این بذرها پس از آن که بذر بومی آن را از بین بردند چه فاجعه ای رخ خواهد داد؟

ـ اگر بذرهای بومی ما خوب نیستند و نیاز به اصلاح و عقیم سازی دارند چرا در مرکزی با نام سوالبارد (Svalbard) در نروژ همین بذرها را برای اکنون و آینده فرزندان خودشان ذخیره سازی می کنند؟

ـ وقتی این میوه بذری برای تکثیر ندارد پس کشورهایی مانند اسرائیل و کانادا از کجا بذر تهیه کرده و به ما می فروشند؟

ـ چرا ملونی را که به ما می فروشند قابل تکثیر نیست و تمامی بذرهای داخلش عقیم است ولی همین میوه در کانادا تخم و بذر دارد و به همه کشورها صادر می شود؟

آیا این کلام حضرت امام خمینی را در ذهن ما تداعی نمی کند که فرمودند این ها(صیهونیست ها) برای هر چیز نوع استعماری آن را دارند؛ کشاورزی استعماری، معماری استعماری، اقتصاد استعماری و…؟

نتیجه کلی:

۱٫مِلون،یعنی صیفی جات و آنچه در ایران به نام ملون فروخته می شود؛ در اروپا نام واقعی آن یعنی گالیا که یکی از انواع ملون (صیفی جات) می باشد عرضه می شود.

۲٫گالیا (ملون رایج) سابقه تاریخی ندارد و در سال ۱۹۷۳در مرکز تحقیقات کشاورزی نوا یار(Ne ve Yaar)  در اسرائیل از ترکیب ساخته شده  F۱ hybrid melon به صورت آزمایشگاهی ساخته شده است.

۳٫نام این محصول خلق شده به زبان عبری گالیا(موج خدا) نامیده شده است.

۴٫وجه تشابه موج خدا با نوعی مواد مخدر ساخت اسرائیل  با نام اشک خدا چیست؟

۵٫ملون در فرهنگ ایران هیچ تاریخچه ای ندارد.

  1. ملیون هیچ وجه تشابهی با ملون ندارد؛ زیرا که ملیون نوعی خربزه است و ملون در فرهنگ غرب به صیفیجات اطلاق می شود و گالیا یک میوه آزمایشگاهی است که با ملون آن را بالاجبار وارد جمعی صیفیجات نموده اند. پس اگر در کشور ما با نام گالیا فروخته نمی شود برای این است که رمز این موضوع افشا نشود.

۷٫یک اندازه و یک شکل بودن و زودرس بودن آن ها غیر طبیعی است که این موضوع در مورد مرغ های ماشینی هم صدق می کند.

سوال:

۱٫آیا کشاورزی را در کشور می شناسید که بذر این میوه آزمایشگاهی را از اجداد خود در اختیار داشته باشد و کشت نماید خصوصاَ که در تمامی کتاب های زمان نیاکان ما هم نامش آمده باشد؟

۲٫آیا کشاورزی را می شناسید که بذر همین میوه آزمایشگاهی را کشت کرده باشد؟

 3.چرا باید بذر ملون همیشه در پاکت های زیبا و آلومینیومی هلندی، کانادایی و انگلیسی عرضه گردد نظیر بسته های حاوی بذر گوجه های گیلاسی و … ؟

  1. چرا این میوه ناشناخته توسط کمپانی ها و سرمایه گذاران کلان در جهان و در ایران کشت و عرضه می گردد؟
  2. چرا این میوه اسرائیلی مانند صیفیجات ما در اختیار کشاورزان و دهقانان ما به صورت جزئی و کلی نبوده و کشت نمی شود؟
  3. چرا مانند قارچ به یکباره کل کشور ما را فرا گرفت و هیچ گاه صیفی کاران ما به این گستردگی نتوانستند محصولات خود را عرضه کنند؟
  4. آیا ملت ایران می دانند که در بذرفروشی هایی که بذر این نوع میوه را عرضه می کند هیچ نوع بذر ایرانی و بومی ارائه نمی شود؟
  5. آیا بهتر نبود به جای نقد مقرضانه و ناسالم پیشنهاد می کردید که اینجا فرنگ نیست بیایید بذرهای چند هزار ساله خودمان را در بذر فروشی های کشور ارائه کنیم؟
  6. چرا نام طالبی بعد از اصلاح همان نام طالبی اصلاح شده را نمی گیرد و به میوه گالیا (موج خدا) که کلمه ای عبری است تبدیل می شود؟
  7. ما بدینوسیله اعلام می نماییم که هرگونه اقدام غیر طبیعی که عامل تغییرات در خلقت شود چه تراریخته باشد و چه نباشد مورد خطاب ماست و در برخورد با آن هرگز سکوت نخواهیم کرد ؟

ما هرگز اجازه نمی دهیم که با نام علم؛ علم را لگدمال کنند!

هر آنچه توسط صیهونیست ها برای بشر تولید می شود علم نیست. زیرا که علم مختص حضرت باری تعالی است و نقطه مقابل علم؛ تفکر شیطان پرستان است که در مقابل خداپرستان صف آرایی کرده اند!

ما ملت ایران هوشمندانه بر این تغییرات در اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی نظارت داریم!

ان شاءالله

  تهیه کننده: هیات علمی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

📚 منابع:

➖ الحاوی فی الطب، محمد بن زکریای رازی
➖الصیدنه فی الطب، ابوریحان بیرونی
➖تحفه المؤمنین، سید محمد مؤمن تنکابنی
➖الابنیه عن حقایق الادویه، ابومنصور موفق بن علی هروی
➖فرهنگ انجمن آراى ناصرى، رضا قلی خان هدایت
➖مفاتیح الارزاق یا کلید در گنجهای گهر، محمد یوسف نوری
➖ تحفهالمومنین، حکیم مومن تنکابنی
➖شرح الاسماء العقار، شیخ الرئیس ابی عمران موسی بن عبیدالله الاسرائیلی قرطبی،به کوشش: ماکس مایرهف

➖دانشنامه آزاد ویکی پدیا

کدمطلب:DR97041301