🔹به گزارش سایت معتبر خدمات اطلاعات ماهی Fish Information & Services در سال گذشته مکزیک رشد چشمگیری را در تولید ماهی تیلاپیا تجربه است. به لطف برخی سیاست های صحیح دولت مکزیک این کشور موفق به رشد ۲۵ درصدی در تولید تیلاپیا در آمریکای لاتین شده است. 🔹ماریو سانچز مدیر کمیسیون ملی تولید شیلات و […]

🔹به گزارش سایت معتبر خدمات اطلاعات ماهی Fish Information & Services در سال گذشته مکزیک رشد چشمگیری را در تولید ماهی تیلاپیا تجربه است. به لطف برخی سیاست های صحیح دولت مکزیک این کشور موفق به رشد ۲۵ درصدی در تولید تیلاپیا در آمریکای لاتین شده است.

🔹ماریو سانچز مدیر کمیسیون ملی تولید شیلات و ماهی در قفس مکزیک در بازدیدی که از سد لوپز (Adolfo López Mateos Dam) در این کشور داشت، گفت: باید تلاش ها در مسیر بومی سازی دانش تولید این گونه ماهی و ارتقای دانش در این حوزه ادامه یابد. همچنین اشاره داشت که باید مکزیک طی سال‌های آتی به یکی از صادرکنندگان اصلی این ماهی در جهان تبدیل شود.  

🔹سانچز در ادامه این بازدید از طرح راهبردی پرورش تیلاپیا در سد لوپز مکزیک اظهار داشت که با بهره برداری از ۳۰۰ قفس ماهی طبق برنامه در این سد، ظرفیت تولید به ۳۲ هزار تن در سال افزایش یافته و پیش بینی می شود ۱۵۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰۰ شغل غیر مستقیم از این طریق ایجاد شود. 

 

📚منبع :واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف