در پی سفر این مقام امنیتی آمریکایی بنیاد جایزه جهانی غذا اعلام کرد، او یک «فرصت یونیک برای ساختن پل ارتباطی» (Unique Opportunity for Bridge-Building Exchanges) بین ایران و آمریکا ایجاد کرد.   پرونده‌ی ویژه‌ی «جنگ جهانی غذا» ــ بخش بیست و پنجم اشاره | پرونده‌ی ویژه‌ی «جنگ جهانی غذا» پس از معرفی کنش‌گران جهانی عرصه‌ی […]

در پی سفر این مقام امنیتی آمریکایی بنیاد جایزه جهانی غذا اعلام کرد، او یک «فرصت یونیک برای ساختن پل ارتباطی» (Unique Opportunity for Bridge-Building Exchanges) بین ایران و آمریکا ایجاد کرد.

 

پرونده‌ی ویژه‌ی «جنگ جهانی غذا» ــ بخش بیست و پنجم

اشاره | پرونده‌ی ویژه‌ی «جنگ جهانی غذا» پس از معرفی کنش‌گران جهانی عرصه‌ی غذا و ابرکمپانیهایی که دست‌کم طی ۱۲۰ سال گذشته در این راستا گام برداشته‌اند، به بخشهایی رسید که کنش این کمپانیها در میهن عزیزمان را نشان می‌دهد.

برای نشان دادن اهداف و متدهای نفوذ خطرناک این کمپانیها، و خلأهای سیاسی و امنیتی موجود در کشور، یک مورد خاص را مورد مطالعه‌ی ویژه قرار دادیم؛ «کنت مایکل کوئین»، افسر ارشد کهنه‌کار  USAID و همچنین رفیق و همکار نزدیک کیسینجر از ۱۹۶۸ تاکنون (دقیقاً ۵۰ سال) در شورای امنیت ملی آمریکا بوده است.

با وجود اینکه کوئین به‌تصریح خودش از مباحث تخصصی کشاورزی چیزی نمی‌داند، و یک مقام بلندپایه‌ی امنیتی سیاسی است، از اولین روز هزاره‌ی سوم از سوی راکفلرها به ریاست  بنیاد جایزه‌ی جهانی غذا ــ بنیان‌گذاری‌شده توسط بنیاد راکفلر ــ منصوب شد؛ و با این ابزار، محوریت سیاسی بنیاد راکفلر را در کشاورزی جهانی حفظ کرده و ارتقا داده است. کوئین ـــ باز هم به‌تصریح خودش ـــمتخصص براندازی نرم با ابزار کشاورزی است.

متن زیر، گزارش او در بنیاد جایزه‌ی جهانی غذا، بلافاصله پس از بازگشتش از برنامه‌ی «پژوهشکده‌ی بیوتکنولوژی کشاورزی کرج»، به آمریکاست. اصل فیلم کوئین نیز در خبرگزاری تسنیم موجود است که در روزهای آینده رسانه‌ای خواهد شد.

ترجمه‌ی اطلاعیه عیناً به این شرح است:

اطلاعیه‌ای برای آگاه‌سازی مطبوعات:

بازدید بی‌سابقه‌ی رئیس بنیاد جهانی غذا، فرصتهایی برای مبادلات ایجاد می‌کند

۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴

بازدید بی‌سابقه‌ی رئیس بنیاد جایزه‌ی جهانی غذا به ایران، فرصتی استثنایی برای مبادلات و ساختن پل ارتباطی(Unique Opportunity for Bridge-Building Exchanges) از طریق کشاورزی در دوره‌ی زمانی تنش در بی‌ثباتی در خاورمیانه به‌وجود می‌آورد.

رئیس بنیاد جایزه‌ی جهانی غذا، سفیر، کنت کوئین از سفر بی‌سابقه‌ی خود به ایران بازگشته؛ تنها سفیر سابق آمریکا که طی دهه‌های گذشته به ایران دعوت شده بود. در سخنرانی در یک مراسم یادبود صدسالگی برای بزرگداشت دکتر نورمن بورلاگ، بنیان‌گذار جایزه‌ی جهانی غذا ـــ که یک فرد اهل ایالت آیوواست ـــ در شهر کرج از کشور ایران، وی فرصتهای همکاری با ایالات متحده در حوزه‌ی بیوتکنولوژی را روشن کرد. او با حضاری مواجه شد که به‌شکلی غیرمنتظره و بی‌سابقه به‌صورت ایستاده تشویق می‌کردند؛ بین آنها یک وزیر از ایران و نماینده(ادعایی)۱ رهبر عالی ایران نیز حضور داشت.

در ادامه‌ی میراث و پیشینه‌ی آیووا در بازکردن درها و احداث پلهای ارتباطی با دشمنان آمریکا، کوئین از ایران دعوت کرد تا در اکتبر آینده نمایندگانی را به سازمان جایزه‌ی جهانی غذا بفرستد. روز چهارشنبه او در مورد سفرش جزئیات بیشتری را بحث خواهد کرد.

زمان: چهارشنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۷ ساعت ۱ بعد از ظهر

مکان: سالن برندگان جایزه‌ی جهانی غذا، خیابان لوکاست، شماره ۱۰۰، دس‌مونیز، آیووا

موضوع: نشست خبری به‌منظور آگاه‌سازی مطبوعات با حضور سفیر کوئین

لطفاً با نگان فارگراو، مدیر روابط عمومی تماس بگیرید

برای سؤالات بیشتر با شماره‌ی … تماس بگیرید.

 

پی‌نوشت

——————–

۱٫ در استعلامی از حضرت آیت‌الله عالمی، نماینده‌ی وقت ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد هیچ نماینده‌ی رسمی‌ای از سوی این نهاد به این جلسه نرفته است. این معرفی کوئین، ناشی از فریب خوردن از رابطان داخلی، یا بزرگ‌نمایی تعمدی خودش است.

 

📚منبع : خبرگزاری تسنیم ۱۴ شهریور ۹۷