مهندس آقایی گفت: معضل پلاستیک در کل کشور به ویژه شمال کشور بسیار وحشتناک است زیرا پیک مسافرت در این منطقه بیشتر است. برنامه " زمین ۳۶۰ درجه " با موضوع آب های بسته بندی معدنی و شرب با حضور مهندس آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از شبکه رادیویی گفت و […]

مهندس آقایی گفت: معضل پلاستیک در کل کشور به ویژه شمال کشور بسیار وحشتناک است زیرا پیک مسافرت در این منطقه بیشتر است.

برنامه " زمین ۳۶۰ درجه " با موضوع آب های بسته بندی معدنی و شرب با حضور مهندس آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت. 

مهندس آقایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: ذات وظایف حوزه معاونت پژوهش سازمان محیط زیست به فرهنگ سازی، آموزش و ایجاد حساسیت بین مردم و جلب مشارکت مردمی در همه زمینه هایی که محیط زیست با آن مشکل دارد، برمی گردد.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته طی بخش نامه ای از طرف ریاست سازمان به همه ستاد ها و ادارات تابع خود مبنی بر ممنوعیت استفاده از بطری پلاستیکی در سطح ستاد و ادارات ابلاغ شد. یکی از علل این تصمیم گیری، معضل وحشتناک پلاستیک در سطح کشور بود.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست خاطرنشان ساخت: ما به عنوان سازمان متولی حفظ محیط زیست کشور باید در ابتدا باید به آنچه که مردم را به آن دعوت می کنیم باور داشته باشیم و برای اثبات این باور در ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم. 

مهندس آقایی همچنین در ادامه گفت: این تصمیم در سطح ستاد کل تابع همچنان مراعات می شود و قدمی در راستای کاهش تولید حداقل این بخش از زباله های پلاستیکی در سطح کشور است.

وی یادآورشد: سال گذشته چهار ماه از برنامه کوتاه مدت خود را به کاهش پسماند و زباله اختصاص دادیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. علاوه بر برنامه ای که در سطح ستاد و استان ها تدوین کردیم، برنامه های پاکسازی و برگزاری کارگاه های آموزشی را نیز در دستور کار داشتیم.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست در مصاحبه با رادیو گفت و گو عنوان کرد: معضل پلاستیک در کل کشور به ویژه شمال کشور بسیار وحشتناک است زیرا پیک مسافرت در این منطقه بیشتر است. سالانه ۲,۱ میلیون تن پلاستیک وارد چرخه پسماند در کشور ما می شود و این ۱۰ درصد از کل پسماندهای شهری را تشکیل می دهد. این درحالیست که برای تولید ۱.۵ میلیون تن بطری پلاستیکی معادل ۴۷ میلیون گالن نفت مصرف می شود و ثروت زیادی هدر می رود. 

مهندس آقایی در پایان برنامه زمین ۳۶۰ درجه از رادیو گفت و گو تصریح کرد: تلاش ما در سازمان حفاظت محیط زیست این است که مصرف پلاستیک را کاهش دهیم. سعی کنیم همیشه لیوانی همراه خود داشته باشیم و کمتر از آب در بطری استفاده کنیم.

 

کد مطلب : A97070804