آزمایشگاه تخصصی ژنتیکی حفاظت از شتر دوکوهانه در استان اردبیل به عنوان تنها استان فعال در امر تکثیر و ازدیاد این نسل از شتر، راه‌اندازی می‌شود. بهرام تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان بازدید از مرکز حفاظت و نگهداری شتر دوکوهانه در جعفرآباد با اعلام این مطلب افزود: برای جلوگیری […]

آزمایشگاه تخصصی ژنتیکی حفاظت از شتر دوکوهانه در استان اردبیل به عنوان تنها استان فعال در امر تکثیر و ازدیاد این نسل از شتر، راه‌اندازی می‌شود.
بهرام تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان بازدید از مرکز حفاظت و نگهداری شتر دوکوهانه در جعفرآباد با اعلام این مطلب افزود: برای جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه، سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری مرکز اصلاح نژاد دام کشور اقدام به خرید سه شتر دوکوهانه از جمعیت دامی استان کرد و در راستای تکثیر و ازدیاد این نسل برنامه‌ریزی کرد.
وی گفت: استان اردبیل تنها استان کشور در تکثیر و ازدیاد نسل شتر دوکوهانه به شمار می‌رود و هم‌اکنون تعداد جمعیت این نسل در استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است.
وی گفت: در جهت راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی ژنتیکی، بخش خصوصی و جوانان تحصیلکرده و متخصص رشته دامپروری می‌توانند با اخذ وام‌های کم‌بهره در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

 

📚منبع : روزنامه کیهان