🔹خلف وعده در پرداختن وام اشتغال صادقی،دهیار سابق روستای منصوری،در توضیح فایده این آموزش ها در فرآیند اجرای طرح ترسیب کربن در روستایشان، می گوید: به هر حال تعدادی از خانم ها خیاطی یاد گرفتند، اما با نبود بازار فروش و نداشتن چرخ خیاطی لباسی نمی فروشند. 🔹تعدای از اهالی کیف موبایل و کیف های […]

🔹خلف وعده در پرداختن وام اشتغال
صادقی،دهیار سابق روستای منصوری،در توضیح فایده این آموزش ها در فرآیند اجرای طرح ترسیب کربن در روستایشان، می گوید: به هر حال تعدادی از خانم ها خیاطی یاد گرفتند، اما با نبود بازار فروش و نداشتن چرخ خیاطی لباسی نمی فروشند.
🔹تعدای از اهالی کیف موبایل و کیف های دستی دوختند که به اهالی خود روستا فروخته شد.

🔹پس از اتمام کلاس ها صندوقی نیز تشکیل شد که من اصلا عضو آن نبودم. قرار بود در این صندوق پنج برابر سپرده های اهالی وام پرداخت شود، اما به علت نداشتن سرمایه،وام بالای دو میلیون تومان پرداخت نشد. بیشتر وام ها هم زیر یک میلیون تومان و در حد چند صد هزار تومان است.

🔹هیچ کمکی به بهبود کشاورزی ما نشد
دهیار سابق روستای منصوری که در زمان مسئولیت وی طرح اجرا شده است با بیان این که امسال کشاورزی، افتضاح ترین وضعیت را در ۱۰ سال اخیر داشته است، می‌گوید: متاسفانه با این شرایط آفت و آسیبی که به روستا وارد شده است، تا یکی دوسال آینده هم درخت ها پوک هستند و محصولی نخواهند داشت.

🔹 متاسفانه هیچ کمک رسانی از طریق این طرح برای بهبود کشاورزی به ما نشد و تنها تعدادی بذر مناسب از جهاد کشاورزی به ما دادند.

🔹فرشی که دخترم بافت، کسی نمی خرد.یکی از اهالی مطلع روستای فخر آباد، در مورد اجرای طرح ترسیب کربن در روستا می گوید: تعدادی مهندس از مشهد به روستای ما آمدند و کلاس هایی هم برگزار کردند، اتفاقا دختر خود من در دو کلاس فرش بافی و خیاطی شرکت کرد. اما مجبور شدم برای او چرخ خیاطی بخرم. یک بار هم بعد از برگزاری کلاس ها با کمک دوستش فرشی بافت که در خانه مان موجود است. بقیه افرادی هم که به کلاس رفتند همین وضعیت را دارند، چندتا فرش بافته شده که هیچ کس نمی خرد.
 

 

📚منبع :واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف