مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از موافقت ستاد نیروهای مسلح با تشکیل یگان ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان چهارمین یگان ویژه دستگاهی خبر داد. محمد مهدی نیک‌مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کل مساحت کشور تنها ۱۴ درصد معادل یک میلیون هکتار قابلیت کشاورزی دارد که متأسفانه طی سال‌های […]

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از موافقت ستاد نیروهای مسلح با تشکیل یگان ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان چهارمین یگان ویژه دستگاهی خبر داد.

محمد مهدی نیک‌مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کل مساحت کشور تنها ۱۴ درصد معادل یک میلیون هکتار قابلیت کشاورزی دارد که متأسفانه طی سال‌های اخیر بخشی از این اراضی مورد تملک و ساخت و سازهای غیرقانونی افراد قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نمی‌توان از گسترش و توسعه شهرها ممانعت به‌عمل آورد گفت: این توسعه باید در قالب ضوابط و قوانین باشد تا به بافت سبز شهر و اراضی کشاورزی آسیب وارد نشود چرا که در استان‌هایی مثل همدان علاوه بر فضای تنفسی شهر، بخش مهمی از درآمد  استان نیز تحت تأثیر بخش کشاورزی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر که شناسنامه‌دار کردن اراضی را مورد هدف قرار داده بیش از ۱۶۸ هزار هکتار از اراضی استان از سال ۹۴ تاکنون دارای سند و ثبت شده‌اند.وی همچنین به نقش این واحد در رفع تداخلات ارضی مردم با دولت اشاره و عنوان کرد: پیگیری این امر تثبیت مالکیت مردم، تعیین حدود اراضی دولتی و رفع اختلافات را به دنبال دارد که از سال ۹۴ تاکنون دارای سند و ثبت شده‌اند.وی همچنین به نقش این واحد در رفع تداخلات ارضی مردم با دولت اشاره و عنوان کرد: پیگیری این امر تثبیت مالکیت مردم، تعیین حدود اراضی دولتی و رفع اختلافات را به دنبال دارد که از سال ۹۴ تاکنون در سطح ۸۴ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل انجام شده است. نیک‌مرادی مجموع هزینه‌های رفع تداخل و اجرای طرح کاداستر را حدود ۴ میلیارد تومان برشمرد.

 

کد مطلب : A97091129

📚منبع :کیهان – ۲۷ آبان ۱۳۹۷