استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی، بزرگ‌ترین خلأ و معضل برای درآمدزایی بهره‌برداران و کوتاه کردن دست‌ دلالان در این استان است.  اقبال عباسی در آیین چهارمین جشنواره انار روستای «دورک» شهرستان کیار افزود: این استان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام، یک هزار و […]

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی، بزرگ‌ترین خلأ و معضل برای درآمدزایی بهره‌برداران و کوتاه کردن دست‌ دلالان در این استان است. 


اقبال عباسی در آیین چهارمین جشنواره انار روستای «دورک» شهرستان کیار افزود: این استان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام، یک هزار و ۱۰۰ تن انار،‌24 هزار تن ماهی سردابی و بیش از ۶ هزار تن قارچ دکمه‌ای از داشتن واحدهای فرآوری محروم است.


وی تصریح کرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز،‌ فرآوری و بسته‌بندی استاندارد جهانی،‌میزان درآمد حاصل از این نوع محصول در سال ۲ برابر اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.


عباسی در ادامه بخش کشاورزی را مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی این استان دانست و تاکید کرد: تنوع فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا در بخش‌های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیربخش‌ها و نیز بالا بودن جمعیت بهره‌برداران و فعالان، بیانگر اهمیت اقتصادی این حوزه است.


وی گفت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی نیازمند حمایت است.
 

 

کد مطلب : A97091312

📚منبع : کیهان – ۱۱ آذر ۹۷