عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از یکی از مسئولان پرسیدم چگونه الحاق ایران به یک کنوانسیون منطبق با فرهنگ غرب، اسلامی است؟ پاسخ داد که شما خودتان آخر هر عبارتش یک «اسلامی» اضافه کنید. حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در نشست شنبه‌های انقلاب که با موضوع تحول قانون و […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از یکی از مسئولان پرسیدم چگونه الحاق ایران به یک کنوانسیون منطبق با فرهنگ غرب، اسلامی است؟ پاسخ داد که شما خودتان آخر هر عبارتش یک «اسلامی» اضافه کنید.


حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در نشست شنبه‌های انقلاب که با موضوع تحول قانون و قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با یادآوری دو ماموریت قانون‌گذاری و نظارت مجلس گفت: نظارت مجلس بسیاری از معضلات را حل می‌کند، اما متاسفانه این نظارت ضعیف است.
وی افزود ماموریت دیگر مجلس ارتباط منطقی با مردم است که البته باید از حالت پوپولیستی خارج شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از دوره اول تا دوره نهم مجلس ۲۹۱۶ قانون تصویب شده است که سهم حوزه فرهنگی ۱۳۶ قانون بوده یعنی ۴/۷ دهم درصد، یعنی کمترین توجه به حوزه فرهنگ بوده است.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از لوایح و طرح‌ها برگرفته از کنوانسیون‌های غربی است. من به یکی از مسئولان مربوطه گفتم که کجای این لایحه الحاق ایران به کنوانسیون غربی اسلامی است؟ پاسخ داد که شما خودتان آخر هر عبارتش یک «اسلامی» اضافه کنید.
وی در ادامه با ‌اشاره به اینکه قرارگاه‌های فرهنگی و شورای عالی فرهنگی به سیاستگذاری‌ها می‌پردازد، اما اجرایی نمی‌شود، گفت: امروز تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی بسیار خطرناک است از این رو تقویت پیام رسان‌های داخلی و مدیریت این فضا باید در دستور کار ما باشد.
هیئت نظارت جایگاه سیاست‌های کلی را بهبود بخشیده است
مسعود اخوان‌فرد عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این نشست گفت: سیاست‌های کلی نظام یک «باید» است نه کاری که خوب است انجام شود.
وی تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام تضمین‌کننده استقلال سیاسی و جلوگیری از تسلط بیگانه و نوعی ریل گذاری بر اساس سیاست‌های تقنینی است.
اخوان فرد گفت: رهبری در سیاست‌های کلی به موضوع دیپلماسی چندین بار‌اشاره کرده‌اند، تا ما با تغییر دولت‌ها دچار حرکت‌های زیگزاگی نباشیم.
وی ادامه داد: یک ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی این است که از همان اول، نهادهای قانونی راه‌اندازی شد‌، در حالی که در سایر انقلاب‌ها تا سال‌ها کشور را با شورای انقلاب اداره می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: سیاست‌های کلی نظام ضامن اصل آینده‌نگری و برنامه‌ریزی کشور است، چرا که ما باور داریم که انقلاب ما به انقلاب امام مهدی پیوند خواهد خورد.
اخوان فرد در ادامه با ‌اشاره به اینکه تشکیل هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب بهبود جایگاه سیاست‌های کلی نظام شده است، گفت: این روزها شاهد اظهار نظرهای کم عمق درباره هیئت نظارت مجمع هستیم، در حالی اگر کسی شبهه‌ای درباره جایگاه این هیئت دارد، باید به مفسر یگانه قانون اساسی که شورای نگهبان قانون اساسی است، مراجعه کند.

 

کد مطلب : A97091303

📚منبع : کیهان – ۱۱ آذر ۱۳۹۷