عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دل بستن به آمریکای رو به افول را ساده‌لوحی دانست و گفت: دلبستگی برخی مسئولان به آمریکا مهم‌ترین منشأ مشکلات اقتصادی کشور است. ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افول آمریکا شعار نیست بلکه یک واقعیت انکار ناپذیر است، گفت: در سال ۱۳۶۷ زمانی […]

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دل بستن به آمریکای رو به افول را ساده‌لوحی دانست و گفت: دلبستگی برخی مسئولان به آمریکا مهم‌ترین منشأ مشکلات اقتصادی کشور است.


ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افول آمریکا شعار نیست بلکه یک واقعیت انکار ناپذیر است، گفت: در سال ۱۳۶۷ زمانی که شوروی در حال فروپاشی بود گروهی از نمایندگان مجلس علاقمند به شوروی با فرافکنی و ایجاد جنگ روانی سعی در القای این مطلب داشتند که وضعیت کنونی شوروی یک سیاست داخلی است و ربطی به فروپاشی این کشور ندارد.
حسن بیگی افزود: بر اساس همین باور بود که دلایل بی‌‌پایه‌ و اساسی را مطرح می‌کردند و می‌گفتند، شوروی، کشورهای ضعیف را از خود جدا می‌کند و به یک قدرت جهانی تبدیل می‌شود؛ اما طولی نکشید که پیش‌بینی حضرت امام خمینی(ره) درباره شوروی محقق شد و نشان داد که کلام امام خمینی(ره) درباره شرایط آینده شوروی صادق بود.
وی در ادامه با‌ اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه آمریکا در حال افول است، اظهار داشت: پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره افول آمریکا همانند پیش‌بینی حضرت امام یک تحلیل حقیقی و عقلانی است که به زودی محقق خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری فروپاشی شوروی، گفت: ما تجربه مجلس سوم و ماجرای شوروی را داریم آن کسانی که دل به شوروی بسته بودند به چشم خود دیدند که حکم خدا جاری شد و حکومت ظالم از بین رفت، امروز کسانی که آمریکا را قبله خود می‌دانند باید ساده‌لوحی را کنار بگذارند و نگاه خود را از آمریکا فرو ببندند.
به گزارش رسا، حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: دلبستگی برخی از مسئولان یا عناصر سیاسی اقتصادی به آمریکا مهم‌ترین منشأ مشکلات اقتصادی کشور است، اگر بعد از تجربه برجام مسئولان و دولتمردان به سرعت به سراغ دنیا می‌رفتند تحقیقا امروز آمریکا نمی‌توانست این فشارها را اعمال کند. مسئولان فرصت‌سوزی کردند و مسیری را رفتند که نتیجه آن فشارها و تحریم‌های مضاعف برای کشور بود، بنده از دولتمردان و مسئولان محترم می‌خواهم که این دندان کرم‌خورده را دور بیندازند و از آمریکا دل بکنند.

 

کد مطلب : A97091859

📚منبع : کیهان – ۱۶ آذر ۱۳۹۷