‍‍‼️ خوک اهلی شده مانگالیتا یا مانگالیکا که در قرن بیستم از طریق روش crossbreeding یک گونه خوک وحشی اروپایی دیگر در کشور مجارستان به تولید رسید به دلیل ظاهر پشمالوی شبیه گوسفند خود شهرت یافت و در سال ۱۹۹۳ میلادی تعداد آن به زیر ۱۵۰ راس کاهش یافت و در آستانه انقراض قرار گرفت. […]

‍‍‼️ خوک اهلی شده مانگالیتا یا مانگالیکا که در قرن بیستم از طریق روش crossbreeding یک گونه خوک وحشی اروپایی دیگر در کشور مجارستان به تولید رسید به دلیل ظاهر پشمالوی شبیه گوسفند خود شهرت یافت و در سال ۱۹۹۳ میلادی تعداد آن به زیر ۱۵۰ راس کاهش یافت و در آستانه انقراض قرار گرفت. انگلیسی ها این خوک را از انقراض نجات دادند و آن را تکثیر انبوه کردند. این خوک اصلاح شده مناطق سردسیر هیچ ارتباطی با گوسفند ندارد و شایعات مربوط به آن دروغ است. 

‼️بنابراین به فیلم در حال دست به دست شدن تحت عنوان خوک گوسفندی یا گوسفند خوکی اعتنایی نکنید مسئله تلاقی گوسفند و خوک از اساس دروغ بوده و صحت ندارد!

‼️خوک، خوک است حالا با هر ظاهری و حکم اسلام هم در مورد آن روشن و واضح! اما عده‌ای تلاش می‌کنند با ایجاد شبهه‌هایی راه را برای #واردات این حیوانات تحت عنوان نژاد جدید گوسفند به کشور باز کنند! 

کد مطلب : M97110301

📚منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف