شماری از کشاورزان شرق اصفهان با اجتماع درمهدیه روستای «وجاره» از توابع بخش مرکزی این شهرستان تشکیل هرچه سریع‌تر ستاد احیای زاینده‌رود را خواستار شدند. خواسته‌های کشاورزان در این اجتماع سرعت بخشی و اعلام زمان بازگشایی آب برای زمین‌های کشاورزی این منطقه شدند. آنها همچنین تحقق وعده معاون وزیر نیرو را خواستار شدند که در […]

شماری از کشاورزان شرق اصفهان با اجتماع درمهدیه روستای «وجاره» از توابع بخش مرکزی این شهرستان تشکیل هرچه سریع‌تر ستاد احیای زاینده‌رود را خواستار شدند.

خواسته‌های کشاورزان در این اجتماع سرعت بخشی و اعلام زمان بازگشایی آب برای زمین‌های کشاورزی این منطقه شدند.

آنها همچنین تحقق وعده معاون وزیر نیرو را خواستار شدند که در ماه‌های گذشته به اصفهان سفر کرد و به کشاورزان وعده دادند که حقابه آخرین سال آبی (۹۶-۹۷) که ۳۵۱ میلیون مترمکعب برآورد شده بود را به کشاورزان پرداخت کنند.

در پایان این گردهمایی کشاورزان شرق اصفهان بیانیه‌ای مبنی بر مطالبات و خواسته‌های خود خطاب به نظام صنفی کشاورزان و دولت قرائت کردند.

کشاورزان و باغداران شرق و غرب استان اصفهان در چند سال اخیر و امسال در چند نوبت با حضور در نقاط مختلف استان، رسیدگی به وضعیت حقابه و حل مشکلات معیشتی خود را خواهان شدند.

حوضه زاینده‌رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که ۹۳درصد از مساحت و ۹۸ درصد از جمعیت زیر پوشش این حوضه در اصفهان قرار دارد.

زاینده‌رود ۳۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۸۰ کیلومتر آن آب ندارد و تالاب گاوخونی هم در نبود آب در سال‌های آینده به تاکید کارشناسان یکی از چالش‌های زیست‌محیطی کشور و فلات مرکزی ایران تبدیل می‌شود.

 

کد مطلب :  A97101808

📚منبع : کیهان