مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر تعیین حریم می‌شوند. رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۱۳ تالاب در استان لرستان وجود دارد که شامل تالاب‌های بیشه‌دالان بروجرد، تنور در دورود و تالاب‌های ‌11گانه پل‌دختر است که تا قبل از سال ۱۳۹۶ اقدام مؤثری جهت مطالعه و تعیین حریم آنها صورت نگرفته […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر تعیین حریم می‌شوند.
رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۱۳ تالاب در استان لرستان وجود دارد که شامل تالاب‌های بیشه‌دالان بروجرد، تنور در دورود و تالاب‌های ‌11گانه پل‌دختر است که تا قبل از سال ۱۳۹۶ اقدام مؤثری جهت مطالعه و تعیین حریم آنها صورت نگرفته بود. 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، بخش زیادی از اراضی تالاب‌ها در لرستان توسط افراد سودجو به‌طور غیرقانونی تصرف‌شده و حق آبه آنها تضییع‌شده است، بیان کرد: به‌منظور حفاظت از تالاب‌های استان و جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به حریم تالاب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت تغذیه و تامین حق آبه آنها، مطالعه و تعیین حریم تالاب‌های استان در سال ۱۳۹۶ در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای لرستان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در سال ۹۶ با عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح، مطالعات تالاب‌ بیشه دالان بروجرد شروع‌شده و اکنون در حال نهایی شدن است.

میرزایی اضافه کرد: خوشبختانه از محل اعتبارات ملی متمرکز در مدیریت منابع آب کشور در سال ۹۷ مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان به ما ابلاغ شده که در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب مشاور هستیم و تا پایان سال ۹۸ مطالعات تالاب تنودر دورود و تالاب‌های یازده‌گانه پل‌دختر را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از سال‌های گذشته تاکنون پهنه آبی تالاب‌های لرستان رو به کاهش بوده و بخش زیادی از اراضی این تالاب‌ها تخریب و تصرف‌شده و وضعیت تأسف‌انگیزی دارند.

میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته تاکنون، بارها مسئولین ارشد سازمان محیط‌زیست کشور به لرستان سفرکرده‌اند و از نزدیک وضعیت اسفبار تالاب‌ها را دیده، ولی اقدامی عملی جهت نجات تالاب‌های لرستان تاکنون از آنها ندیده‌ایم.
 

کد مطلب : A97111129

📚منبع : کیهان