معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیر خشک شتر نخستین بار در این استان تولید می‌شود.  سیدجلال مدرسی افزود: چهار کارخانه مواد لبنی مجوزهای لازم را برای تولید شیر و دوغ پاستوریزه و سیب سلامت اخذ کرده‌اند و به زودی تولید شیر خشک شتر در برنامه واحد تولیدی قرار می‌گیرد. وی بیان […]

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیر خشک شتر نخستین بار در این استان تولید می‌شود. 
سیدجلال مدرسی افزود: چهار کارخانه مواد لبنی مجوزهای لازم را برای تولید شیر و دوغ پاستوریزه و سیب سلامت اخذ کرده‌اند و به زودی تولید شیر خشک شتر در برنامه واحد تولیدی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون شیر خشک شتر در هیچ جای کشور تولید نشده است لذا خراسان جنوبی نخستین گام را برداشته و از این طریق صادرات هم خواهیم داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل اینکه ماندگاری شیر شتر پاستوریزه یا به شکل دوغ، کم است به سمت تهیه شیر خشک رفته‌ایم که اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است. 
مدرسی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر شتر در خراسان جنوبی وجود دارد و روزانه ۲ تن شیر شتر در این استان تولید می‌شود.
وی گفت: خراسان جنوبی ۲۰ درصد جمعیت شتر کشور را به خود اختصاص داده و بعد از استان سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم جمعیت شتر کشور است.
 

کد مطلب : A97091106

📚منبع : کیهان