حمیدی باغدار بجنوردی توانسته با حمایت‌های تسهیلاتی سپاه و بسیج سازندگی، برداشت انگور در باغش را به‌ میزان ۱۰ برابر افزایش دهد. جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهارداشت: بسیج سازندگی خراسان شمالی تسهیلاتی را از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی متناسب با نیاز و طرح‌های کشاورزان استان در اختیارشان قرار داده‌ است […]

حمیدی باغدار بجنوردی توانسته با حمایت‌های تسهیلاتی سپاه و بسیج سازندگی، برداشت انگور در باغش را به‌ میزان ۱۰ برابر افزایش دهد.
جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهارداشت: بسیج سازندگی خراسان شمالی تسهیلاتی را از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی متناسب با نیاز و طرح‌های کشاورزان استان در اختیارشان قرار داده‌ است که تاکنون برکات زیادی را برای این بخش داشته است.
محمدرضا چمن از آمادگی کامل سپاه پاسداران استان درخصوص اهدای وام‌های ‌اشتغالزایی و صنایع تولیدی خبرداد و تصریح کرد: کشاورزان متقاضی وام می‌توانند با مراجعه به نواحی بسیج سازندگی در استان از این وام‌ 10درصدی در کم‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: آقای حمیدی صاحب باغ انگور ساکن روستای حمید در گذشته با استفاده از روش‌های سنتی، از ۷ هزار متر زمین خود تنها ۵ تن انگور برداشت می‌کردند که اکنون با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی و بهره‌گیری از روش داربستی باغات انگور توانسته برداشت خود را به ۴۰ تن برساند.
حمیدی کشاورز نمونه‌ روستای حمید اظهار داشت: از کشاورزان هم استانی می‌خواهم که باتوجه به شرایط کم‌آبی و کم‌صرفه بودن استفاده از روش‌های سنتی، با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی سعی در استفاده از روش‌های نو و به‌صرفه داشته باشند.
حمیدی با اشاره به استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در باغ خود تصریح کرد: در سال گذشته با تمام تلاشی که در زمینه حرس و ریزمغزی‌ها داشتیم نهایت برداشتمان ۵ تن بوده است اما امسال با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی و بهره‌گیری از روش داربستی درختان انگور توانسته‌ام محصول خود را به ۴۰ تن برسانم. 
وی با تأکید بر اجرای تورهای گردشگری کشاورزی در استان گفت: تورگردی کشاورزی و بازدید از باغ‌های نمونه باعث می‌شود تا کشاورزان از نزدیک رشد و نتیجه عالی استفاده از روش‌های نوین را ببینند و از این روش‌ها استفاده کنند.

 

کد مطلب : A97091119

📚منبع : کیهان