مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۴ میلیارد شاخه گل و گلدان زینتی در مناطق مختلف کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. غلامرضا تقوی در نشست بررسی مشکلات و موانع این بخش در رامسر گفت: بیش از ۷ هزار هکتار از زمین‌های زیرکشت بخش کشاورزی کشور به […]

 مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۴ میلیارد شاخه گل و گلدان زینتی در مناطق مختلف کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.
غلامرضا تقوی در نشست بررسی مشکلات و موانع این بخش در رامسر گفت: بیش از ۷ هزار هکتار از زمین‌های زیرکشت بخش کشاورزی کشور به تولید گل و گیاهان زینتی و ایجاد کسب و کار اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: ۱۵۰ هزار نفر در تولید گل و گیاهان زینتی فعالیت می‌کنند و بخش زیادی از ارز و صادرات بخش کشاورزی در این حوزه به دست می‌آید.
وی به بیان مشکلات حوزه گل و گیاهان زینتی در کشور پرداخت و افزود: برخی از پروتکل‌هایی که نیازمند تسریع در صادرات هستند باید به سرعت تدوین شوند تا مذاکرات با کشورهای هدف در حال انجام به ثمر بنشیند.
مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: اوکراین، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان و همسایگان جنوب ایران بازار هدف گل و گیاهان زینتی هستند و بیشترین میزان صادرات به کشور عراق انجام می‌شود که می‌توانند پلی ارتباطی با کشورهای اروپایی باشند.
تقوی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، گل و گیاه به صادرات متکی است که اگر این جایگاه صادرات تقویت شود بخش گل و گیاه رشد قابل توجهی در کسب ارز‌آوری و ایجاد اشتغال دارد.

 

کد مطلب : A97110820

📚منبع : کیهان