🔹اگر تا چند مدت پیش به بسیاری از مردم و مسئولین شیراز می گفتند، باید جاده ورودی شیراز مجددا از زیر دروازه قرآن رد شود و جاده کناری باید #مسیل شود، همه اعتراض می کردند. همه مردم و مسئولین از سفر خود به ترکیه و دیدن اثار باستانی و گردشگری و…می گفتند و گیر می […]

🔹اگر تا چند مدت پیش به بسیاری از مردم و مسئولین شیراز می گفتند، باید جاده ورودی شیراز مجددا از زیر دروازه قرآن رد شود و جاده کناری باید #مسیل شود، همه اعتراض می کردند. همه مردم و مسئولین از سفر خود به ترکیه و دیدن اثار باستانی و گردشگری و…می گفتند و گیر می دادند که باید دروازه قرآن جهانگردی شود!

🔹همانطور که شهرنشین ها، #روستاها را هم به جای تولید به بهانه کم آبی، برای گردشگری می خواهند….

🔹اما یادمان نرود #سیل امسال را هم که نداشتیم همان باران بهاری و روان آب های بهار گذشته(که کمترین سال بارشی بود) هم اگر کنترل می شد و پیش از آن به جای هزینه های توریستی و توصیه 
های محیط زیستی، هزینه های #آبخیزداری انجام می شد، شاید تولید روستاها نمی خوابید و آب بحران نمی‌شد.

🔹پس همه کسانی که امروز گله دارند از بسته شدن مسیل و…. با خود رو راست باشند که چقدر دم از توریستی شدن و گردشگری شدن می زدند و به این بهانه همه هزینه های دولتی و حتی ساخت و سازهای شخصی خود را به جای ایجاد اب بندها و یا فرآیندهای #آبخیزداری در روستاها به توریستی کردن اختصاص دادن!

🔹یادمان نرود روی دیگر این سیل و یا روان اب و سیلاب های شدید در روستاهای فارس، آب فراوانی است که هدر می رود. ما سالیانه بیش از انکه مشکل اب و بارش داشته باشیم مشکل عدم احصا منابع ابی را داریم.

🌐خاک/سید حامد ترابی
 

کد مطلب : 9811841

📚منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف