مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی جاری‌شدن سیلاب از افغانستان به‌سمت سیستان، پس از دو دهه آب به بخش‌های شمالی تالاب بین‌المللی هامون وارد شد. وحید پیرمردان اظهار داشت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در حوزه آبریز هیرمند در کشور افغانستان و افزایش جریان ورودی آب به رودخانه فراه‌رود افغانستان پس از […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی جاری‌شدن سیلاب از افغانستان به‌سمت سیستان، پس از دو دهه آب به بخش‌های شمالی تالاب بین‌المللی هامون وارد شد.
وحید پیرمردان اظهار داشت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در حوزه آبریز هیرمند در کشور افغانستان و افزایش جریان ورودی آب به رودخانه فراه‌رود افغانستان پس از دو دهه خشکسالی آب به بخش‌های «بش دلبر و مسجدک» در شمال تالاب بین‌المللی هامون در منطقه سیستان وارد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون آب به بیش از ۳۰ کیلومتر در این مناطق و در عمق تالاب هامون پیشروی داشته و هر لحظه به حجم ورودی آب و آبگیری بخش‌های شمال تالاب هامون افزوده می‌شود و تمامی موانع به‌ویژه خاکریزهای مرزی از مسیر ورود آب برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: تالاب هامون سیستان هفتمین تالاب بین‌المللی بزرگ دنیا است که بیش از دو دهه است به‌دلیل قطع جریان آب رودخانه هیرمند افغانستان خشک است.

 

کد مطلب : 97122611

📚منبع : کیهان